"سلام ایران" در حماسه نوروز 7 اسفندماه رقم می‌خورد ؛
قهر كردن با صندوق رأي سپردن سرنوشت خود به فرصت طلبان و عافيت جوياني است كه شرافت و كرامت مردم را نشانه گرفته اند.
کد خبر: ۱۸۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲ 25 February 2016
انتظار "مکتب" ما است، انتظار راهی است که آفرینش، پیش روی فرزندان ستمدیده خود قرار داده است تا با سلاح تفکر، تلاش و توکل، امواج را بشکافند، حنجره‌ها را آزاد کنند، همت‌ها را در طبق تقدیم گذارند و همدوش و همراه برای برداشتن موانع کمال و حیات طیبه حرکت کنند و مدبرانه از پیچ‌ و خم‌های جادة "انتظار" بگذرند و به امید اردو زدن در قله‌های عزت و افتخار برنامه‌ریزی کنند.

جوانان برومند ايران زمين با شور شوق خبر از "بعثتي" ديگر مي‌دهند. آنان با همة همت و توان خود به صحنه آمده اند تا مظاهر طلسم و جادوگري را به گورستان فرستند.آنان آمده اند تا كوچه هاي توهم را غبارروبي كنند و بناهاي عنكبوتي و تمادهاي "زر" و "زو" و "تزوير" را دفن نمايند.

کشتی "تقدیر" در راه است. ناخدای کشتی هوشیارانه از جزر و مدهای کوچک و بزرگ به سلامت عبور می‌کند و آرام و امیدوار به سوی ساحل "اسفند " نزدیک می‌شود. ساحل نشینان امیدوارانه با خواندن آية "ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم" خبر از نشاط و شادابی و تحرک و تحول می‌دهند. ناخدای کشتی همگان را به تغییر و تعدیل و حضور در روز "سرنوشت" فرا می‌خواند.

از ناخدای "کشتی تقدیر" استقبال می‌کنیم، به او خدا قوت می‌گوئیم، به او نزدیک می‌شویم، عطر امام را استشمام می‌کنیم و دیگر بار بارقه امید در کالبدمان دمیده می‌شود و مشتاقانه از اعماق وجود فریاد برمی‌آوریم که  گويا"نوروزی" در راه است، آری "نوروز" همان روزی است که خبر از "نو" شدن می‌دهد.

"نوروز" میراث ارزشمند نیاکان و اجداد بزرگ مردان و شیر زنان ایران زمين است. "نوروز" سند گویای فرهنگ و تمدن پر افتخار ایرانیان است. غنچه‌های امید در حال شکفتن است به استقبال بهار می‌رویم، خانه تکانی می‌کنیم، لباس‌های کهنه و غبار گرفته را از تن درمی‌آوریم. نمادهای جادوگری و طلسم را در هم می‌نوردیم. اردوگاه رانت و اختلاس را رسوا مي‌كنيم و به انتظار شکفتن غنچه‌های معطر "امید" آیة "امن یجیب المضطر" و دعای "یا محول الحول و الاحوال" می‌خوانیم.

آري هفتم اسفد ماه روز به نمايش گذاشتنن "غيرت" و "قدرت" ملي براي رقم زدن عزت و افتخاري ديگر است. هفتم اسفند ماه روز "حضور" روز "موعود" و روز "تقدير"و  هنگامة در آغوش گرفتن ايران عزيز است. هفتم اسفند ماه روز "حماسه" روز "شكوه" و روز "تكريم" و "تجليل" از خواست و ارادة شهيدان والامقام است. هفتم اسفند ماه روز فرصت، روز انتخاب و روز به رخ كشيدن خواست و ارادة ملت بزرگ ايران در دفاع از ميراث ارزشمند بزرگ معمار انقلاب اسلامي و لبيك به فرمان مقام معظم رهبري است.

تغيير در سايه "حضور" شدني است؛ هر كس در صحنة "تغيير" حضور نداشته باشد؛ خواست و اراده خود را به غارت داده است و بايد كه نوميدانه به تماشاي بلعيدن حقوق خود حسرت بخورد.

قهر كردن با صندوق رأي سپردن سرنوشت خود به فرصت طلبان و عافيت جوياني است كه شرافت و كرامت مردم را نشانه گرفته اند. پس آنانكه در انتظار تغييرند، بدانند كه تغيير نيز در انتظار حضور" آنان است. آنان كه حق انتخاب را از خود سلب مي‌كنند، حق تعيين سرنوشت خود را نيز به ديگران مي‌سپارند و اين شايستة هيچ انسان هوشمند و آزاده اي نيست.
 
 یوم القدر هفتم اسفند ماه را به خاطر سپاريم و هوشمندانه قدر را قدر بدانیم و با رأی انديشمندانة خود به بهترين ها و شايستگان ملت، قله "قدر" را چراغانی کنیم و كليد سرنوشت و ترسيم افق هاي آرماني  و ريل گذاري جادة "قانون"را به راست قامتاني سپاريم كه از جنس مردمند و آلوده سفر رانت نشده اند و درد و رنج  فقر و بيكاري و در خانه ماندن دختران و پسران جوان را مي‌دانند و باور دارند كه صداي مردم صداي خداست.
                                                        
                                                                                                                                        
محمدحسین ساجدی‌نیا
 
نویسنده و عضو هیأت علمی دانشگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار