امروز ۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۴ است، روزی که باز هم مردم این شهر همراه با تمام مردم ایران حماسه خلق می‌کنند، حماسه‌ای از جنس حضور و با رنگ و بوی بهار.
کد خبر: ۱۸۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 26 February 2016
به گزارش تابناک قم، صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز با همیشه فرق دارد، وارد حرم مطهر که صحنه نمایش حضور مردم در صف‌های طولانی رأی است، مردمی که آمدند تا خالق حماسه‌ای باشند، حماسه‌ای که از 37 سال پیش آن را مشق کرده‌اند و بر کلاس درس انقلاب درس حماسه سازی آموخته‌اند.

تاریخ را که ورق بزنیم، نقش مردم قم را نمی‌توان ندیده گرفت، از حماسه‌هایی که در ابتدای انقلاب رقم زدند، از قیام 19دی و 15 خرداد گرفته تا همین سال‌های پیش و خلق حماسه 9دی، مردم قم پشت انقلاب و نظام را خالی نکرده‌اند، انگار زلف این مردم با انقلاب گره خورده است و حالا هفتم اسفند ماه سال 1394 تاریخ ثبت حماسه‌ای دیگر است، حماسه‌ای از جنس حضور، حضوری پرشور مردمی که آماده‌اند تا سرنوشت خود را رقم بزنند و مسیری را برای نظامی انتخاب کنند که برای آن خون‌ها داده‌اند.

اینجا قم است، شهر خون و قیام، حرم مطهر حضرت معصومه (س) امروز شاهد حضور گسترده مردمی است که اگر سال‌ها با خون سرخ شهدا پشتیبان نظام بوده‌اند، حالا با جوهر آبی سرانگشتشان پشتوانه نظامی باشند که دشمن برای نابودی‌اش چشم امید بسته است و دودی شوند که راه چشم دشمن را خوب بلد است.

از ساعت 8 صبح امروز 162 شعبه اخذ رأی در سراسر استان قم شاهد حضور گسترده مردمی است که پیشگام شده‌اند برای حضور در حماسه حضور، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد امام حسن عسگری، مسجد نبی اکرم (ص) و مسجد دو طفلان مسلم تنها چند نمونه از مراکزی است که امروز شاهد حضور پرشور مردم بوده است.

پیر و جوان و زن و مرد را می‌توان در میانشان دید، برخی با فرزندان شیرخوار و کوچکشان آمده‌اند و حضور در انتخابات را تکلیف دانسته‌اند، پریوش پوررضا خانمی 73 ساله است که شناسنامه‌اش اگرچه پاره شده اما همین هم کافی است برای آن که پیرزن 73 ساله را با کمری که از کهولت سن خم شده است، برای شرکت در انتخابات راهی کند، وی می‌گوید: برای پیروی از امر امام و رهبر انقلاب و برای این آمده‌ام کسی را انتخاب کنم که به فکر جوانان باشد و مشکلات‌شان را حل کند.

شناسنامه احمد صبور که در صف اخذ رأی ایستاده، پرشده است از مهرهای آبی رنگی که نشانی از حضور پرشور او در صحنه‌های تاثیرگذار انقلاب داشته است و می‌گوید: در هیچکدام از روزهای انتخابات غایب نبوده‌ام، فرقی نداره سالم بودم یا مریض، مسافرت باشم یا نه، در هر صورت حضور در انتخابات رابرای خود وظیفه‌ای می دانم که باید به آن عمل کنم.

حسین سعدی هم امروز آمده است که اولین مهر حضور را بر صفحه شناسنامه‌اش نقش ببندد، یکی از 43 هزار رأی اولی است که به گفته خودش برای حضور در انتخابات لحظه شماری می‌کرد و حالا آمده تا نخستین تجربه حضورش در سرنوشت کشور را ثبت کند و سهمی از سونوشت کشور را دلیل می‌داند برای رأی دادنش.

حضور رسانه‌های خارجی و پوشش اخبار انتخابات استان قم هم در حرم حضرت معصومه (س) یکی دیگر از نشانه‌های حماسه‌ای است که از ساعات اولیه صبح در حال رقم خوردن است، خبرنگار شبکه المیادین لبنان  یکی از خبرنگاران خارجی است که در حرم مطهر حضرت معصومه(س)  حاضر است، وی حضور مردم قم را پرشور خواند و از لحظه‌های اولیه صبح حضور مردم قم را پوشش داده است.

استقبال مردم به‌حدی است که برخی از شعب اخذ رای اعلام کردند ممکن است تعرفه‌شان تا قبل از ظهر تمام شود، مجریان برگزاری انتخابات هم با خلق نیک از ساعات اولیه پذیرای حضور مردم بوده‌اند و منتظر هر 768 هزار و 730 واجد شرایط رأی دادن در استان قم هستند.

علی‌اکبر زارع یکی از اولین نفراتی است که برای شرکت در انتخابات در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حاضر شده است، وی می‌گوید: صبح زود که مقام معظم رهبری رأی می‌دادند در میان سخنانشان تاکید کردند که با نیت خیر اقدام به شرکت در انتخابات کنید و من هم با خودم فکر کردم چه جایی بهتر از حرم حضرت معصومه(س)که با نیت خیر و قصد قربت در سرنوشت کشورم شریک شوم.

امروز 7 اسفند 1394  است که با قدم‌های همین مردم حماسه می‌شود و این حماسه همچنان ادامه خواهد یافت...
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار