دانشگاه‌های استان یزد در روزهای انتخاباتی با فراز و نشیب‌های مختلفی برنامه برگزار کردند که برخی از آن‌ها با پذیرش ریسک‌هایی نیز همراه بود.
کد خبر: ۱۸۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 28 February 2016
به گزارش تابناک یزد، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یکی از انتخابات های مهم در سال 94 بود که این رویداد سیاسی و اجتماعی توانست باز هم جهانیان را به خود مشغول کند.
در این انتخابات حال و هوای کشور با وجود اهمیت ورود نمایندگان به مجلس اهمیت دوچندانی پیدا کرده بود؛ اما استان یزد نیز با توجه به وضعیت سیاسی خود این شور و حرارت را به مراتب بیشتر از کشور در خود دید؛ به نحوی که هر کدام از کاندیداها تلاش خود را برای ائتلاف و حضور متمرکز در انتخابات داشتند.
در این راستا برخی از جریانات نیز از ابتدای روند انتخابات بر طبل ناسازگاری می کوبیدند؛ به نحوی که پس از تایید صلاحیت نامزدها ادعا می کردند که این رد صلاحیت ها باعث تحریم انتخابات می شود.
استان یزد نیز از این فضابی نصیب نبود و عده ای نیز این این فضاها سوء استفاده می کردند.
اما دانشگاه های یزد هم در این انتخابات رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفت و هر کدام از آنها برنامه های مختص خود را داشتند و برای روشنگری و آشنایی با برنامههای کاندیداها برنامه های مناظراتی  و سخنرانی برگزار کردند و فضا را به سمت شور و حرارت بردند.
مناظره دانشگاه یزد  با عنوان «میم مثل مجلس»
مراسمی با عنوان «میم مثل مجلس» با حضور حجت الاسلام باقر زاده، نماینده اصولگرایان و رضا جلالی، مشاور سیاسی دولت اصلاحات و نمایندگان کاندیدای مجلس شورای اسلامی در یزد در محل سالن منتظر قائم دانشگاه یزد برگزار شد.
حجت الاسلام باقرزاده؛ جوانان ما نیاز به تعریف دقیق اصلاح طلبی دارند/ مردم سواری هدف برخی از آقایان در انتخابات است
حجت الاسلام محمد باقرزاده، مدرس حوزه و دانشگاه و نماینده اصولگرا گفت: مشکلی که ما در خصوص جریان اصلاح طلبی می دانیم؛ به نحوی است که بعد از این همه سال از دوستان اصلاح طلب خواسته ایم تا یک تعریف از جریان اصلاح طلبی ارائه کنند؛ اما همچنان این عمل انجام نشده است و ابهام در مفهوم اصلاح طلبی وجود دارد.
وی افزود: 16 سال تباه کردن گفتمان علوی را به حساب نمی آورید و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان سازی را نگرفتید و در رابطه با اسلامی سازی علوم  عملی انجام نشد؛ اما فقط دوران هشت سال را متهم می کنید.
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری؛ انتخابات 88 تقلب نشد
رضا جلالی، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در این مراسم گفت: در دوران 84 تا 92 ما به بحرانی رسیدیم که چندین سال عقب رانده شدیم و در عرصه های سیاسی داخلی و خارجی نیز بسیار ضعیف عمل کردیم.
وی افزود: متاسفانه در کشور ما امروز جریان سومی آمده است که علی مطهری صدای ملت نیست و این جریان الان مسابقه ظالمانه دارد که ۳۰۰۰ نفر در مقابل 70 نفر در حال رقابت هستند و در واقع مشکل بزرگی برای آینده اصلاح طلبان است.
جلالی تصریح کرد: 15 میلیون جوان بیکار، 18 میلیون در سنین کار در روستاها ناکارآمدی دولت اصولگرایان را نشان داد و احمدی نژاد امروز با ترافیکی که با رانت تحصیلی فوق لیسانس و دکتری ایجاد شد، ایران را در ترافیک بین المللی قرار داد و اعتقاد دارم که ایران باید به سمت نهایی شدن برجام پیش برود.
 معارفه کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه تفت و میبد
نشست معارفه کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه تفت و میبد با حضور شش نفر از نامزدهای انتخاباتی در دانشگاه آیت الله حائری میبد برگزار شد.
در ابتدای این نشست که سید ناصر امامی، حمیدرضا امینی، نایب علی خلیلی، کمال دهقانی، قاسم روانبخش و حسین فلاح حضور داشتند، علی اکبر کریمی، مدیر فرهنگی دانشگاه آیت الله حائری میبد و مجری کارشناس جلسه به تبیین و تشریح فرآیند اجرای برنامه معارفه پرداخت.
کریمی در این مراسم گفت: به دلیل اهمیت و جایگاه بحث انتخابات و لزوم تبیین و روشنگری هر چه بیشتر تمامی اقشار به ویژه جوانان و دانشجویان در جهت حضور حداکثری و پرشورتر برگزار شدن انتخابات، مقرر شد جلسه معارفه و ارائه دیدگاه ها و برنامه های انتخاباتی با حضور نامزدهای دهمین انتخابات مجلس در دانشگاه برگزار شود.
تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه پیام نور تفت
تریبون آزاد دانشجویی با عنوان «انتخابات مجلس شورای اسلامی» به همت بسیج دانشجویی محوطه دانشگاه پیام نور تفت برگزار شد.
در این تریبون آزاد دانشجویان به بیان نظرات خود در خصوص نماینده اصلح بحث و تبادل نظر کردند و از مردم خواستند تا با حضور پرشور خود در انتخابات باردیگر حماسه‌ای دیگر خلق کنند.
انتشار لیست انتخاباتی توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با انتشار لیستی حمایت خود را از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری  در استان یزد را اعلام کردند.
جشن دانشجویی«من ایرانی ام»
 جشن دانشجویی«من ایرانی ام» به مناسبت 37 امین سالگرد پیروزی انقلاب به همت انجمن اسلامی دانشگاه یزد با حضور پدر شهید احمدی روشن و سلیمی نمین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.
در ابتدای مراسم پدر شهید احمدی روشن با اشاره به دستاوردهای صنعت هسته ای در کشور گفت: ما سال های سال برای صنعت هسته ای در کشور زحمت کشیدیم و فرزندانی همچون احمدی روشن تقدیم این انقلاب کردیم، اما در این راستا باید توجه داشته باشیم که هرگز به استکبار نباید اعتماد کرد و در هر کجا و هر زمانی آنها سعی دارند تا بر ما مسلط شوند.
در ادامه پدر شهید احمدی روشن کیک تولد 37 امین سالگرد پیروزی انقلاب را برید.
در ادامه سلیمی نمین در پشت تریبون قرار گرفت که در سخنی طنز آمیز در خصوص کیک تولد انقلاب و بریدن آن توسط پدر شهید احمدی روشن گفت: در آینده، تاریخ برای پدر شهید احمدی روشن حرف هایی در راستای قسمت کردن و خوردن ایران بیان خواهد کرد.
پدر شهید احمدی روشن؛ تاریخ تمامی خیانت‌ها را به کشور نشان خواهد داد
رحیم احمدی روشن، پدر شهید احمدی روشن در مراسم «جشن انقلاب» انجمن اسلامی در دانشگاه یزد گفت: عقیده قلبی ما بر این است که اگر خداوند قابل دانست و یک مصطفی از ما پذیرفت؛ اما در مقابل میلیون ها مانند مصطفی به ما عنایت کرد.
وی افزود: حضور میلیون ها مصطفی بدین دلیل است که بعد از شهدای علم و فناوری و هسته ای، شما دانشجویان بودید که در تعدادی بسیار بالا تقاضای تغییر رشته دادید و این فقط شعار در مقطع زمانی خاص نبود؛ بلکه این شعاری توام با شعور بود که بعد از شعار این تقاضا انجام شد و برای آن نیز پیگیری کردید؛ به طوری که رئیس دانشگاه صنعتی شریف اعلام کردند این امری بی بدیل بعد از انقلاب اسلامی بود.
یادواره شهدای معلم دانشجوی استان یزد  و سخنرانی در راستای انتخابات
اولین مراسم یادواره شهدای معلم دانشجوی استان یزد با حضور خانواده شهید الله دادی در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.
حاج عظیم ابراهیم پور، معاون قرارگاه خاتم الاوصیا به ذکر خاطرات دفاع مقدس پرداخت و پس از آن نیز سید صادق آتشی از شاعران دانشجوی استان یزد شعر انقلاب اجرا کرد.
گروه سرود عاشقان ولایت نیز در راستای انقلاب اسلامی به اجرا پرداختند و در پایان مراسم اولین شب از این یادواره شهدا از خانواده شهید الله دادی تجلیل شد.
داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: الان که می خواهیم به نمایندگان مجلس رای دهیم با یک دید باز و زاویه جدیدی باید نگاه کرده و مطالبه کنیم و اگر با بصیرت و هوشمندانه عمل کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید.
وی ادامه داد: چهار دلیل برای وجود مشکلات وجود دارد و نکته اول این است که مبانی مسئولان کشور چقدر با گفتمان انقلاب اسلامی همخوانی دارد و با وجود این که هر کدام دارای مسئولیتی هستند، چقدر اصل، اساس، آرمان های امام و انقلاب را قبول دارند و بر اساس این مبانی در کشور تصمیم گیری می کنند.
مناظره سیاسی «دوران شیرین نامزدی» در دانشگاه یزد
مراسمی با عنوان «مناظره دوران شیرین نامزدی» با حضور علامه عزیزی، دبیر سیاسی انجمن پیشرو علامه؛ رضا نجابت، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل؛ متین منتظری، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان؛ حسن صادقی مقدسی، نماینده سیاسی دفتر تحکیم وحدت به همت انجمن اسلامی دانشجویان در محل سالن منتظر قائم دانشگاه یزد برگزار شد.
متین منتظری، دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور در ابتدای این مراسم با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: این روزها، ایام بسیار مهم و تاثیرگذار در سرنوشت مردم و کشور مان است و این مردم هستند که با آرا و تحرکات خودشان، سرنوشت و آینده این کشور را تضمین می کنند.
رضا نجابت، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این مراسم گفت: در خصوص نقد انتخابات پیش رو نقدهای زیادی را می توان مطرح کرد؛ اما با توجه به فضای منطقی در دانشگاه ها باید از راه منطق آنها را نیز پیگیری کنیم.
حسن صادقی مقدسی، نماینده سیاسی دفتر تحکیم وحدت نیز در ادامه این نشست در ارتباط با نسبت جامعه دانشجویی با قضای عمومی کشور گفت: جنبش دانشجویی همواره در تمام اتفاقاتی که در تاریخ ایران به ویژه در تاریخ انقلاب افتاده تاثیر گذار بودند که نشان دهنده اهمیت حضور این قشر در جامعه است.
«منطقه آزاد» در دانشگاه یزد؛
مراسم تریبون آزاد دانشجویی با عنوان «منطقه آزاد» با موضوع انتخابات در مجاورت آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.
دانشجویی در راستای انتخاب اصلح گفت: اقتصاد، بیکاری و ازدواج از موضوعات مهمی است که هر نماینده ای که می خواهد وارد مجلس شود، باید با نگاهی باز و داخل کشور در راستای پیشرفت کشور و حل این مشکلات تلاش کند و در این جهت نیز شعار لازم نیست؛ بلکه شعار باید با عمل همراه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار