دخترانی که اصفهانی ها را می خندانند
تابناك اصفهان: شاید تنها دارویی که می تواند حال شما را دگرگون کند یا بهبود ببخشد، خنده است. عنصری که به طور طبیعی در ذات همه انسان ها وجود دارد و گاهی اوقات استفاده از آن باعث از بین رفتن تنش ها و فشارهای روانی می شود.
کد خبر: ۱۸۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 29 February 2016

تابناك اصفهانشاید تنها دارویی که می تواند حال شما را دگرگون کند یا بهبود ببخشد، خنده است. عنصری که به طور طبیعی در ذات همه انسان ها وجود دارد و گاهی اوقات استفاده از آن باعث از بین رفتن تنش ها و فشارهای روانی می شود. اما در سال های اخیر فشارهای اقتصادی و اجتماعی موجب شده ایرانی ها از خنده و شادی کمی دور شوند. در این بین «پرنیا بابایی» و «نازنین حاجیان» با ایده ای نو و بکر تلاش می کنند خنده را با لب های اصفهانی ها آشنا کنند. این دو دختر نوجوان 16 ساله با کاغذهای کوچکی که رو آن عبارت «بخند دوستم» نوشته شده است، شهروندان را به خندیدن دعوت می کنند. فعالیت این دو نوجواناصفهانی این گونه است که نازنین به سمت عابران رفته و کاغذ را به دست آن ها می دهد؛ عابران نیز هنگامی که عبارت بخند دوستم را از روی کاغذ می خوانند، خنده بر روی لب هایشان جاری می شود و پرنیا بلافاصله با دوربین حرفه ای خود از سوژه ها عکس می گیرد.


اصفهانی ها اخمو هستند

پرنیا بابایی در این رابطه می گوید: با توجه به اینکه اغلب شهروندان اصفهانی در فکر فرو رفته اند و اخم می کنند، فعالیتی در زمینه لبخند شروع کردیم. هدف ما از ابتدا این بود که مردم را از این جدیت بیش از حد بیرون بیاوریم و تصمیم گرفتیم ایده خنداندن مردم و عکاسی از لبخند آن ها را پیگیری کنیم. ما برای انعکاس فعالیت هایمان یک کانال تلگرام و یک صفحه در اینستاگرام تحت عنوان «bekhand.doostam» راه اندازی کردیم که در مدت یک ماه60 عکس را از لبخند مردم در این شبکه های اجتماعی قرار دادیم. پرنیا با اشاره به اینکه هیچ نهاد یا شخصی از ما حمایت مادی یا معنوی نمی کند می افزاید: امیدواریم برای این فعالیت اسپانسر بیابیم تا بتوانیم ایده های جدیدترمان را برای خندادن شهروندان عملی کنیم.نازنین حاجیان نیز درباره برنامه ها آینده خود و پرنیا می گوید: تصمیم داریم برای عید نوروز شیرینی هایی با شکلک های لبخند بین مردم توزیع کنیم؛ البته به شرطی که در ازای آن لبخند بزنند. او می افزاید: هدف ما صرفا هدیه دادن لبخند به مردم بدون هیچ چشم داشتی است. به نظر من دادن انرژی مثبت به مردم کار ارزشمندی است و باعث می شود انرژی مثبت به ما برگردد.


گفت و گو از مجتبی نیک اقبال

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
دمشووووون گرم واقعا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار