مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم می‌گوید قانون برای بودجه ورزش مردان و زنان تفکیکی قائل نشده است و فضاهای ورزش بانوان باید همپای اماکن ورزشی مردان توسعه یابد.
کد خبر: ۱۸۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 29 February 2016
به گزارش تابناک قم، اعضای تیم بسکتبال بانوان نادرشیمی قم که امسال در لیگ دسته دوم کشور نایب قهرمان شده و به لیگ دسته اول صعود کردند در دیداری صمیمی با معصومه ظهیری معاون امور بانوان استانداری قم دیدار کردند.

در این نشست، معصومه ظهیری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با تقدیر از عملکرد بانوان ورزشکار قم در میادین مختلف کشوری اظهار داشت: بانوان ورزشکار قم ظرفیت‌های زیادی برای افتخارآفرینی دارند اما از این ظرفیت به نحو احسن استفاده نشده که بخشی از این موضوع به نهادینه نبودن فرهنگ ورزش در میان بانوان قمی باز می‌گردد.

وی افزود: این برای همه ما یک دغدغه است که بانوان قمی را به ورزش همگانی بیشتر ترغیب کنیم و اگر در ورزش همگانی رشد کنیم، این رشد به ورزش قهرمانی هم منتقل می‌شود و استعدادهای ورزشی بیشتری برای کسب مقام در اختیار خواهیم داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: مشکل دیگر در این زمینه وضعیت فضاهای ورزشی اختصاصی بانوان در قم است و در جریان مشکلات مربوط به قضیه هستم البته در حال حاضر مشکلات مالی برای احداث فضاهای جدید ورزشی وجود دارد اما این انتظار می‌رود که کاستی فضاهای ورزشی بانوان با درایت اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان استانی بتدریج کاهش یابد.

ظهیری عنوان کرد: وقتی از تخصیص اعتبار برای ورزش صحبت می‌کنیم قانون در مورد ورزش بانوان و مردان تفکیکی قائل نشده و فضاهای ورزش بانوان باید همپای اماکن ورزشی مردان توسعه یابد.

وی تصریح کرد: ورزش بانوان امسال در قم رونق بیشتری داشت و شاهد موفق بانوان قمی در رشته‌های بسکتبال، هندبال، دو و میدانی و چند رشته دیگر بودیم و تلاش ما بر این است که مشکلات تیم‌های ورزشی بانوان قم در سال ۹۵ به حداقل برسد.

در این نشست، محسن نادری مدیرعامل باشگاه نادرشیمی قم، صعود تیمش به لیگ دسته اول را اتفاقی ویژه پس از ۳۰ سال عنوان کرد و ابراز داشت: بسکتبال بانوان قم با توجه به حمایت بخش خصوصی یعنی مجموعه نادرشیمی در این‌جایگاه قرار گرفته و اگر بخش خصوصی در ورزش قم حمایت نشود نمی‌توان به پیشرفت ورزش قم امیدی داشت.

وی عنوان کرد: امروز در شرایط دشوار اقتصادی، اگر بخش خصوصی به حضور در ورزش ترغیب نشود ورزش تنها می‌ماند و تیم‌های ورزشی استان توانایی حضور در مسابقات سطوح بالا‌تر را نخواهند داشت و این میل و رغبت باید از سوی متولیان ورزش استان در بخش خصوصی ایجاد شود.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از عوامل و بازیکنان تیم بسکتبال نادرشیمی قم تجلیل شد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار