بعد از یک دهه فراموشی احرامی‌بافی در یزد، اولین دست بافته احرامی با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور از دار احرامی بریده شد...
کد خبر: ۱۹۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 01 March 2016
به گزارش تابناک یزد،بعد از یک دهه فراموشی احرامی‌بافی در یزد، اولین دست بافته احرامی با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور از دار احرامی بریده شد.
 تقربیاً یك دهه از منسوخ‌شدن احرامی‌بافی در یزد می‎‎گذرد به‌نحوی كه حتی دستگاه‌های خاص احرامی‌بافی نیز در یزد از بین رفته بود ولی در راستای احیای برخی از صنایع دستی فراموش شده استان، از سال گذشته به همت معاونت صنایع دستی استان چند دستگاه احرامی‌بافی جدید ساخته و راه‌اندازی شد.
با راه‌اندازی دستگاه‌های احرامی بافی، این هنر پس از سال‌ها فراموشی جانی دوباره گرفت و همزمان با سفر «نامور مطلق» معاون صنایع دستی كشور، اولین دست بافته احرامی‌بافی جدید توسط بافندگان آن در کارگاه صنایع دستی واقع در خانه تاریخی حیران، از دار احرامی جدا شد.
به گزارش ایسنا، در حال حاضر 2 عدد از این دستگاه‌ها در کارگاه خانه تاریخی حیران موجود است و هنرمندان مجرب یزدی روی آنها مشغول به کار هستند و این امیدواری وجود دارد كه كه با تلاش و پیگیری‌های معاونت صنایع دستی استان و مراکز آموزش صنایع دستی، با آموزش علاقه‌مندان، این هنر زیبا و بومی زنده بماند به همگان عرضه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار