مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی به صورت رایگان در بین مردم استان فارس توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 03 March 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: مهرزاد بوستانی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه 700 هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی استان فارس تولید شده است اظهار داشت: به مناسبت هفته منابع طبیعی 100 هزار اصله نهال رایگان در اختیار مردم استان گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه نهال‌های تولید شده بومی مناطق استان فارس مثل بلوط، بادام کوهی و غیره است افزود: مردم برای تحویل این نهال‌ها به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به برگزاری همایش آبخیزداری و تجلیل از دکتر کوثر در روز بیستم اسفندماه در شهرستان فسا عنوان کرد: به دنبال اجرای جایزه ملی کوثر و تجلیل از فعالان حوزه آبخیزداری و آب‌خوان‌داری  کشور هستیم تاکنون نیز پیش نویس اساس‌نامه این طرح تهیه شده است که باید به تایید سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح نهال‌کاری در 100 هکتار از مراتع شهرستان اقلید با مشارکت کمیته امداد، آموزش و پرورش و دانشگاه بیان کرد: 40 هزار اصله نهال در این طرح توسط زوج‌های جوان تحت پوشش، دانش‌آموزان و دانشجویان کاشته می‌شود.

بوستانی افتتاح شعبه منابع طبیعی در میمند شهرستان اقلید را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی عنوان و بیان کرد: با توجه به حساس بودن منطقه میمند ضرورت داشت که به طور تمام وقت شعبه ای در آنجا دایر شود.

وی با بیان اینکه مراسم رسمی روز درختکاری در پارک معراج شیراز برگزار می‌شود گفت: در این مراسم در 80 هکتار از  آن منطقه درختکاری انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه امسال 544 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به وسعت 1650 هزار هکتار در استان فارس تشکیل شده است اظهار داشت: 396 فقره پرونده به وسعت 955 هکتار نیز خلع ید شده است.

وی عنوان کرد: 540 هزار هکتار اراضی اختلافی با اوقاف داشتیم که 350  هزار هکتار از آن د اختیار منابع طبیعی قرار گرفت و 355 هکتار نیز در اختیار اوقاف قرار گرفته است.

بوستانی با بیان اینکه در سال 94 آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی استان فارس 86 درصد کاهش یافته است افزود: در سال 93 بیش از 9 هزار هکتار از اراضی و عرصه‌های طبیعی استان فارس دچار حریق شد اما امسال این حجم به 1800 هکتار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در راستای ترمیم عرصه‌های طبیعی که دچار حریق شده‌اند امسال بیش از 500 هکتار نهال‌کاری و بذرکاری انجام شده است گفت: امسال در 2 هزار و 650 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس جنگل‌کاری انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه جنگل‌کاری مشارکتی با کمک مردم در دستور کار سازمان قرار گرفته است و از سال آینده شروع می‌شود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در 2500 هکتار از اراضی منابع طبیعی طرح جنگل‌کاری اقتصادی اجرا شود.

وی با بیان اینکه 8 میلیارد تومان اعتبار برای 40 طرح‌ آبخیزداری و آب‌خوان‌داری استان فارس تخصیص یافته است عنوان کرد: مطالعات آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در 3 میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی استان انجام و 180 طرح نیز آمادهشده که برای اجرای نیاز به تامین 600 میلیارد تومان اعتبار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار