کد خبر: ۱۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 04 March 2016
تابناک گیلان: فرمانده یگان حفاظت از منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان از کشف 774 متر مکعب چوب قاچاق در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

اصغر اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت کشفیات چوب و جلوگیری از قاچاق آن در گیلان اظهار کرد: امسال 416 پرونده قاچاق چوب تشکیل و 774 متر مکعب چوب در گیلان کشف شده است.

وی از کشف 5 هزار و 839 کیلوگرم زغال قاچاق در گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: با تعامل دستگاه‌های اجرایی و قضایی گیلان با هر گونه قاچاق چوب برخورد جدی صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه قاچاق سازمان یافته چوب در این استان وجود ندارد، تصریح کرد: 34 واحد منابع طبیعی به همراه 16 پاسگاه ویژه با حمایت دستگاه قضایی در برخورد با قاچاقچیان چوب فعالیت می‌کنند.

وی درباره حریق جنگل‌های گیلان تصریح کرد: امسال 167 فقره حریق در 311 هکتار اراضی گیلان رخ داد که بیشتر سطحی بوده است.

اکبری مقدار حریق مذکور نسبت به 289 فقره سال گذشته را با افزایش عنوان کرد و یادآور شد: در تعداد حریق سطح 42 درصد کاهش داشته‌ است.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی از 10 دستگاه خودرو برای اطفای حریق برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه اطفای حریق در تالش در دست اقدام است.

این مسئول حفاظت از عرصه‌های طبیعی گیلان در جلوگیری از تخریب آنها را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در امر حفاظت از منابع طبیعی دستگاه قضایی و انتظامی، نهادها، شرکت‌های تعاونی مربوطه و... همکاری بسیار شایسته‌ای دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار