عملیات مبارزه با قاچاقچیان صید با همکاری نیروی انتظامی ، یگان حفاظت آبزیان شیلات ، دریابانی و با پشتیبانی دادگستری امروز ( شنبه ) در سواحل مازندران آغاز شد.
کد خبر: ۱۹۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 05 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، سردار مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی استان مازندران همزمان با آغاز این عملیات به خبرنگاران گفت: این عملیات در 16مرحله در شهرستان های ساحلی استان برگزار می شود.


وی اضافه کرد: نیروی انتظامی با هدف حفاظت و بهره وری صحیح از منابع دریای خزر با قاچاقچیان صید و افرادی که خلاف مقررات و قوانین با صید و صیادی انفال عمومی را دستبرد می زنند، برخورد سنگینی می کند.


فرمانده انتظامی مازندران حراست از دریا را به عنوان یک تکلیف عمومی یاد کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین وظایف این نیرو مراقبت از انفال عمومی است و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی یکی از راهکارهای جلوگیری از صید غیر مجاز است. 


جعفری نسب بر لزوم اجرای دستورالعمل های صید و صیادی در زمان صید تاکید کرد و گفت: افراد محلی که معاش آنان از طریق صید است، می توانند با رعایت موازین شیلاتی و با گرفتن مجوز اقدام کنند.


وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با پشتوانه قوه قضاییه با فروشندگان ماهیان غیر مجاز در بازار ماهی فروشان نیز برخورد می کند، ادامه داد: از امروز تا بیستم فروردین سال 95 که زمان صید ماهیان استخوانی پایان می یابد و در عین حال فصل تخم ریزی ماهیان در رودخانه ها است، عملیات مبارزه با قدرت انجام می شود.


فرمانده انتظامی مازندران در عین حال تصریح کرد: نباید حرمت ماهیگری در دریای خزر شکسته شود و عملیات مبارزه فقط برای مقابله با قاچاقچیانی است که فکر می کنند، می توانند به راحتی به انفال عمومی دستبرد بزنند.


وی گفت: نیروی انتظامی با باند های ساماندهی شده که آبزیان دریای خزر را قاچاق می کنند، شناسایی و برخورد می کند.


مازندران 338 کیلومتر ساحل در خزر دارد و در حال حاضر چهار هزار و 200 صیاد در قالب 54 شرکت تعاونی صیادی پره مشغول صید ماهیان استخوانی از دریای خزر هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار