مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: توسعه گردشگری مذهبی و سلامت و همچنین معرفی داشته‌های فرهنگی و میراث معنوی این استان در ابعاد ملی و بین‌المللی در اولویت برنامه‌های امسال اداره کل میراث فرهنگی فارس قرار دارد.
کد خبر: ۱۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 06 April 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس؛ مصیب امیری اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌ها و توسعه آن‌ها، ساماندهی اماکن گردشگری و ارائه خدمات مناسب‌تر به بازدیدکنندگان، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ساخت مراکز اقامتی و تفریحی و خدماتی، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی و ملی گردشگری به‌منظور معرفی هرچه بهتر آثار تاریخی، طبیعی، مذهبی و صنایع‌دستی، همچنین توجه بیشتر به رونق و توسعه گردشگری سلامت و تأمین زیرساخت‌های لازم آن و رسیدگی به وضعیت هنرمندان صنایع‌دستی این استان و احیا و رونق هنرهای سنتی فارس از دیگر اولویت‌های کاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس همچنین گفت: امسال با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی فارس باید مسیرهای جدید گردشگری در سطح این استان معرفی و به گردشگران عرضه و همچنین برنامه‌های ویژه‌ای نیز باید در شهرستان‌ها تعریف و اجرا شود تا مدت اقامت در این مناطق نیز افزایش یابد.

وی توزیع سفر در طول سال و ارائه خدمات مناسب و مستمر به مسافران در تمام اماکن تاریخی و گردشگری این استان را از دیگر اقدامات آتی این اداره کل برشمرد و گفت: معرفی آثار کمتر شناخته‌شده فارس و توزیع مکانی سفر در دستور کار است.

امیری همچنین به شروع کار هیئت‌ امنای مجموعه جهانی تخت جمشید در سال جاری اشاره کرد و افزود: به‌زودی این هیئت که متشکل از صاحب‌نظران و کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی است فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: شناسایی آثار تاریخی و تلاش در راستای ثبت آثار در فهرست‌های ملی و جهانی، تعیین حریم و عرصه آثار شاخص و در معرض خطر این استان، همچنین توجه جدی به مرمت آثار تاریخی با تأکید بر مرمت آثار شاخص مانند مساجد و بقاع متبرکه، مجموعه آثار دوران ساسانی، هخامنشی و زندیه ازجمله برنامه‌هایی است که در اولویت حوزه میراث فرهنگی این اداره کل قرار دارد.

امیری ادامه داد: تعامل با دیگر ارگان‌های دولتی و خصوصی برای مرمت آثار زیر پوشش آن‌ها مشارکت با بخش خصوصی در راستای مرمت آثار، همچنین تلاش برای تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در سطح این استان به‌منظور حفاظت مطلوب‌تر از آثار و برگزاری همایش‌های تخصصی در حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از دیگر اقدامات آتی این اداره کل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار