کد خبر: ۱۹۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 07 March 2016

استاندار البرز گفت: معماری ایرانی اسلامی در ساخت ساختمان‌ها جدید لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی بعد از ظهر امروز در مراسم روز مهندس که در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروزه باید به آن توجه ویژه و اساسی داشت ساخت ساختمان‌هایی با در نظر گرفتن معماری ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در ساخت برخی از ساختمان‌ها این معماری فراموش شده است و لازم است این معماری اصیل و فرهنگ غنی احیا شده و به آن توجه ویژه و اساسی شود.

استاندار البرز با بیان اینکه هنر ایران و معماری ایرانی یکی از جذاب‌ترین اصول ساختمانی در میان هنرهای مختلف در جهان است افزود: متأسفانه امروز مهندسان در ساخت منازل این معماری ایرانی را رعایت نکرده و بیشتر از فرهنگ‌های دیگر تبعیت می‌کنند.

طهایی با اعلام اینکه بسیاری از سبک‌های معماری ایرانی اسلامی مورد توجه جهانیان است تأکید کرد: نباید این معماری اصیل و دقیق به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه البته برای ساخت بناهایی با استحکام و مقاوم نیز نیازمند نظارت‌های دقیق و اصولی از سوی مهندسان هستیم گفت: ساخت کشور بدون بهره‌گیری از نتایج بررسی و نظارت‌های دقیق مهندسان کشور امکان‌پذیر نیست.

طهایی اظهار داشت: مهندسی به روز در صنعت ساخت و ساز می‌تواند نقش مهم در قانونگرایی،‌ استحکام، سیما و منظر شهری و همچنین جلوگیری از نابودی معماری ایرانی اسلامی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار