فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با تکمیل شبکه پایاب خداآفرین برای ۲۶ هزار نفر به صورت مستقیم و ۴۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۹۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳ 08 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازپارس‌آباد، اکبر صمدی پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های آب و خاک شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: با تکمیل شبکه پایاب خداآفرین برای 26 هزار نفر به صورت مستقیم و 40 هزار نفر به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی افزود: با اجرای این پروژه در کنار استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری‌های کلان و توسعه زهکشی واحدهای 1، 5 و 6 ناحیه عمرانی دوم خداآفرین و احداث سد یک هزار و 600 میلیون متر مکعبی خداآفرین و سد تنظیمی قز قلعه‌سی و شبکه‌های اصلی و فرعی آن، با مهار آب‌های مرزی کشور، سالانه پیش‌بینی می‌شود برای 60 هزار نفر اشتغال در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود.

صمدی با بیان اینکه طول شبکه اصلی خدا آفرین از استان آذربایجان شرقی تا بالهارود 144 کیلومتر است تصریح کرد: از این مسافت 52 کیلومتر در آذربایجان شرقی، 34 کیلومتر در شهرستان پارس‌آباد و 55 کیلومتر در حوزه شهرستان بیله‌سوار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از پیشرفت 38 درصدی پروژه پایاب خداآفرین در منطقه مغان خبر داد و گفت: این پروژه در سال 83 شروع و براساس برنامه زمان‌بندی شده اولیه تا پایان سال 96 به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرد: با اجرایی شدن این پروژه راندمان آبیاری در مزارع تا 75 درصد و در باغات نیز تا 90 درصد ارتقاء یافته و شاهد صرفه‌جویی در منابع آب می‌شویم که این امر تحول عظیمی علاوه بر اشتغال، در بخش کشاورزی شهرستان نیز ایجاد می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار