معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: نتایج دانش آموزان این استان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها (کنکور) بین رتبه 10 تا 20 کشور قرار دارد که وضعیت مناسب و رضایت بخشی نیست.
کد خبر: ۱۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 06 April 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از ایرنا؛ ناصر قجری ، روز دوشنبه در نشستی در شیراز ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای علمی و موفقیت دانش آموزان فارس درآزمون سراسری افزود:بااین وجود،استان فارس در المپیادهای علمی در زمره 10 استان اول کشور و در جشنواره های خوارزمی در جمع پنج استان نخست کشور قرار دارد که موقعیت خوبی است.

وی اظهار کرد: امسال از مجموع 10 هزار و 500 دانش آموز فارسی شرکت کننده در هفت گروه آزمایشی المپیادهای علمی، 575 نفر از آنان به مرحله دوم راه یافتند که درمیان آنهادانش آموزانی ازنقاط دوردست فارس مانندمنطقه گله دارازتوابع شهرستان مهر (MOHR) نیز مشاهده می شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس به موضوع اهتمام دولت و وزارت آموزش و پرورش برای تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت:18 پژوهش سرا از مجموع 401 پژوهش سرای دانش آموزی برخوردار از اعتبارات و امکانات ملی در فارس قرار دارد.

قجری همچنین از شناسایی و پرورش استعدادهای برتر و خلاقیت ها به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های پژوهش سراهای دانش آموزی یاد کرد و گفت: شمار پژوهش سراهای دانش آموزی مصوب کشوری در این استان شهریور 94 به 25 مورد در سراسر استان افزایش می یابد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، 789 هزار و 529 دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه در هشت هزار و 609 آموزشگاه این استان در سال تحصیلی جاری در حال تحصیل هستند.

بنا به اظهار این مقام مسوول ، حدود 65 هزار فرهنگی در مقطع کنونی در آموزش و پرورش استان فارس مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار