استاندار قم با اشاره به مهیا بودن فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در قم گفت: از مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه چین در پروژه‌های استان قم استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸ 07 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش در دیدار معاون پارلمانی استاندار گانسو و هیئات سرمایه‌گذاری چینی که ظهر امروز با حضور مدیران اقتصادی استان برگزار شد، بر لزوم توسعه روابط بین قم و گانسو تاکید کرد.

استاندار قم با اشاره به تلاش قدرت‌های استکباری برای متوقف کردن مسیر پیشرفت ایران طی سال‌های اخیر، موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در توافق با طرف‌های خارجی و اعلام بیانیه مشترک را مورد توجه قرار داد و افزود: لغو تحریم‌ها گامی بلند در راستای توسعه روابط همه‌جانبه ایران با کشورهای مختلف از جمله چین خواهد بود.

صالحی‌منش با اشاره به برنامه‌های دولت برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، نقش ‌کشور چین را به عنوان یکی از شرکای مهم تجاری جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: از توسعه روابط و مشارکت بیش از پیش سرمایه‌گذاران چینی در پروژه‌های مهم قم استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر روابط قم با کشور چین به ویژه استان گانسو توسعه چشمگیری یافته است، افزود: درصدد توسعه صادرات محصولات تولیدی قم به‌ویژه در بحث صنعت فرش و مقولات فرهنگی هستیم.

معاون پارلمانی استاندار گانسو نیز سفر سال گذشته هیئت عالی استان قم به گانسو را در راستای توسعه روابط اقتصادی بین این دو استان مهم برشمرد و خواستار حضور مجدد استاندار و سرمایه‌گذاران قمی در نمایشگاه اقتصادی امسال این استان شد.

احداث کمربندی جدید قم، پروژه فرودگاه و‌ هتل‌سازی نیز از دیگر موارد بررسی شده در این جلسه بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار