کد خبر: ۱۹۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 10 March 2016

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: نباید سفرهای نوروزی به صورتی باشد که پس از پایان تعطیلات شاهد تخریب و آسیب رسیدن به محیط زیست باشیم.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری است و به همین دلیل سالانه مسافران زیادی جذب این استان می‌شوند.

وی افزود: البته تعداد مسافران عبوری از استان البرز به دلیل موقعیت جغرافیایی این استان و همچنین وجود البرز به عنوان پل ارتباطی 13 استان کشور، بیش از گردشگران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: بنابراین نیاز است که برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب گردشگر به استان البرز از سوی دستگاه‌های مربوطه اجرا شود و به طور قطع محیط زیست نیز با این برنامه‌ها همراهی و تعامل و همکاری لازم را خواهد داشت.

محمدی گفت: نکته‌ای که در این حوزه مورد توجه جدی ماموران محیط زیست قرار دارد، این است که مسافرت‌های نوروزی نباید تبدیل به شرایطی برای آسیب رسیدن به محیط زیست شود.

وی افزود: متاسفانه ما این دغدغه را داریم و هر ساله به دلیل حجم بالای تردد در محورهای برون‌شهری استان البرز به ویژه جاده چالوس، شاهد آسیب رسیدن به محیط زیست هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز ده‌ها هزار خودرو و صدها هزار مسافر از محور کرج – چالوس تردد می‌کنند و به دلیل موقعیت خاص جاده چالوس و زیبایی این محور، مردم از مناظر طبیعی آن استفاده می‌کنند که این امر حق تمام ملت ایران است.

محمدی گفت: این در حالی است که عده‌ای با اقداماتی نظیر رهاسازی زباله در رودخانه کرج و حاشیه جاده‌ها از جمله جاده زیبا و توریستی چالوس و همچنین استفاده غیر اصولی از باغ‌ها و فضای سبز استان، آسیب جدی به این منابع طبیعی ارزشمند می‌زنند.

وی اظهار داشت: انتظاری که از رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی داریم، این است که مردم را از آسیب‌ این رفتارها مطلع ساخته و شرایطی را با هم فراهم کنیم که نوروز امسال کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در پایان گفت: این سازمان برای ایام نوروز و خدمات‌رسانی بیشتر به مسافران و گردشگران طرح‌های ویژه‌ای را از جمله طرح مسیر سبز در دستور کار دارد که به زودی اطلاع‌رسانی لازم در مورد آن انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار