معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه نخستین جلسه "شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت" در زنجان تشکیل شد گفت: این شورا دارای ۵ کمیته است.
کد خبر: ۱۹۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 12 March 2016
سید جمال‌الدین موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه با تشکیل نخستین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت رسیدگی به مشکلات و نیازهای خانواده شهدا و ایثارگران تشدید می‌شود اظهار داشت: این شورای عالی دارای 5 کمیته بوده و 17 نفر از مسئولان ارشد استانی و نماینده ولی‌فقیه عضو آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه به منظور قانونمند، هدفمند و تشکیلاتی کردن اقدامات انجام شده برای خانواده شهدا و ایثارگران شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است تصریح کرد: از این پس مطالبات و نیازهای خانواده شهدا و ایثارگران براساس نمودار تشکیلاتی پیگیری می‌شود.

معاون تعاون و رفاه اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه پیش از تشکیل شورای عالی مذکور نیز رسیدگی به مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران پیگیری می‌شد ابراز کرد: با تشکیل این شورا رسیدگی به مطالبات تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران نیز همانند همه خانواده‌ها با مشکل اشتغال فرزندان خود مواجه هستند عنوان کرد: به گفته دولت سال آینده سال استخدام عنوان شده است که امیدواریم با عملیاتی شدن این شعار بخشی از مشکلات اشتغال برطرف شود.

موسوی به برنامه‌های اجرایی شده در روز گرامیداشت شهدا در زنجان اشاره کرد و یادآور شد: به یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس و نیز شهدای هسته‌ای به ویژه شهید شهریاری نهال‌هایی کاشته شد.

وی با تاکید بر شعار پیش‌بینی شده برای اجرای برنامه‌های روز گرامیداشت شهدا تصریح کرد: برنامه‌های امسال روز گرامیداشت شهدا با شعار «راه شهدا ادامه دارد» برگزار شد.

معاون تعاون و رفاه اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه امشب در مساجد شهر تلاوت قرآن به نیت شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای انجام می‌شود بیان کرد: دیدار هیئت امنای مساجد و مردم از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران محله خود و تبریک روز شهدا از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت روز شهدا است.

وی به عملیات بدر و خیبر که اسفند‌ماه سال 61 انجام شد اشاره کرد و یادآور شد: استان زنجان در 22 اسفند 24 شهید را تقدیم انقلاب کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: در طول اسفندماه سال 61 استان زنجان در حدود 170 شهید را تقدیم اسلام کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبری خطاب به خبرگان مبنی بر اینکه خبرگان باید انقلابی باشد انقلابی بماند و انقلابی عمل کند ابراز کرد: سخنان رهبری ما را به تردید وا می‌دارد که نکند در پیروی از خط امام و رهبری آن طور که باید عمل نکردیم.

معاون تعاون و رفاه اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان عنوان کرد: امیدواریم پیروی از خط امام و رهبری در حد شعار و شور نبوده و به شعور و عمل برسد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار