کد خبر: ۱۹۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 12 March 2016


معاون آموزش متوسطه آموزش و پروش استان البرز با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۳۳ نفر دانش‌آموز استعداد درخشان در استان البرز وجود دارد، گفت: یکی از مسائلی که در مدارس استعدادهای درخشان مطرح است، بحث کیفیت‌بخشی به امر آموزش در این مدارس است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عباس سلطانیان در نمایشگاه «هوگر 10» که امروز در مدرسه استعدادهای برتر شهید سلطانی کرج برگزار شد، با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان برتر یکی از نیازهای آموزش و پرورش محسوب می‌شود و مخاطبین ویژه خود را دارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش استان البرز در تمامی شهرستان‌ها به جز طالقان و اشتهارد، مراکز استعدادهای درخشان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این مدارس به تفکیک جنسیت و به صورت دخترانه و پسرانه وجود دارد، افزود: با احتساب مراکز دوره اول متوسطه تعداد این دانش آموزان در استان البرز 4 هزار و 833 نفر است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پروش استان البرز با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش البرز برای ارتقا سطح و تعداد این مدارس، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در مدارس استعدادهای درخشان مطرح است، بحث کیفیت‌بخشی به امر آموزش است.

وی گفت: در چند سال گذشته با برنامه‌های خوبی که در سطح استان برای این مدارس اجرا شده، مدارس استان البرز در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر شدند.

سلطانیان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته یکی از مدارس موجود در ناحیه یک آموزش و پرورش کرج در دروس سال سوم دبیرستان در میانگین نمره و درصد قبولی، رتبه نخست کشور را کسب کرد سایر مراکز نیز با کاهش تعداد دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی، بستر لازم برای ارتقا این فرآیندها را در مدارس ایجاد کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه هوگر 10 به عنوان دهمین دوره دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان مرکز استعدادهای درخشان «شهید سلطانی3» استان البرز است که به مدت 3 روز در این مرکز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار