کد خبر: ۱۹۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 12 March 2016

نمایشگاه هوگر ۱۰ به عنوان دهمین دوره دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان مرکز استعدادهای درخشان شهید سلطانی ۳ استان البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عبدالکریم رستمی در نمایشگاه هوگر 10 که امروز در مدرسه استعدادهای برتر شهید سلطانی کرج برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه هوگر 10 به عنوان دهمین دوره دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان مرکز استعدادهای درخشان شهید سلطانی 3 استان البرز است که به مدت 3 روز در این مرکز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه دهمین سال فعالیت خود را در ارائه طرح‌های پژوهشی می‌گذراند، افزود: در سال جاری این نمایشگاه در قالب 13 غرفه و 50 طرح علمی و پژوهشی برگزار می‌شود و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را در معرض نمایش و استفاده همه علاقمندان به علوم پژوهشی، علمی و فناوری قرار داده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ما توسعه مبانی تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در حال حاضر توجه خاصی به تولیدات آثار علمی و پژوهشی دانش‌آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وی گفت: از اهداف اصلی ما در توجه به آثار پژوهشی، علمی و فناورانه دانش‌آموزان در حوزه توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و پارک‌های خلاقیت و نوآوری است که این آثار به صورت ویژه در این مراکز علمی در معرض دید دانش‌آموزان قرار می گیرد و با توجه به حمایت‌های انجام شده در مورد تاسیس این مراکز علمی، امید است در سال 95 نسبت به تامین منابع خاص در راستای تقویت منابع پژوهشی و علمی دانش‌آموزان نیز بتوانیم گام‌های عملی و موثری برداریم.

رستمی بیان کرد: بحث هوگر و نمایشگاه علمی و پژوهشی به عنوان اولین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی در استان البرز توسط این مرکز برگزار شده و با حمایت‌های صورت گرفته، دهمین دوره این نمایشگاه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه امید است در سال 95 منابع خوبی در این زمینه تخصیص داده شود، اظهار داشت: بر این اساس انگیزه مناسبی برای دانش‌آموزان جهت انجام این فعالیت‌های علمی و پژوهشی ایجاد می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج با تاکید بر اینکه این نمایشگاه به مدت 3 روز در حال برگزاری است، گفت: علاقمندان سایر مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاه‌های علمی کشور می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند، چراکه آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده، پتانسیل‌های فراوانی در مقایسه با مجموعه طرح‌های پژوهشی و علمی در کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی آثار که از طریق فضای سایبری و مجازی در معرض نمایش قرار داده شده، از بسیاری از طرح‌های مشابه خارجی از نظر کمی و کیفی، حائز رتبه‌های برتری شده است.

رستمی در مورد چگونگی حمایت از طرح‌های برتر این نمایشگاه، بیان کرد: در قالب جشنواره‌های مختلفی که در سطح اموزش و پرورش برگزار می‌شود، به ویژه جشنواره جوانان خوارزمی، این آثار به ثبت علمی می‌رسد و از آن مسیر منابع مالی لازم نیز به این آثار اختصاص می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار