سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: انتظار داریم در ایام نوروز 95 شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی ورود گردشگر به استان باشیم.
کد خبر: ۱۹۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 15 March 2016
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: انتظار داریم در ایام نوروز 95 شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی ورود گردشگر به استان باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اصغر رشنو در حاشیه برگزاری مانور ستاد خدمات سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برگزاری این مانور به منظور نشان دادن اوج آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان برای استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با دارابودن بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده، قرارگرفتن در مسیر شاهراه ابریشم و همچنین قرارگرفتن در مسیر عتبات عالیات، از دیرباز تاکنون پذیرای گردشگران و مسافرین بسیاری بوده و هست.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال برای ایام نوروز برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده‌ایم تا بتوانیم پذیرای جمعیت کثیرتری از گردشگران و مسافرین نوروزی باشیم.

رشنو خاطرنشان کرد: کلیه موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و فرهنگی و مناطق نمونه گردشگری، به علاوه روستاهای هدف گردشگری این استان آماده پذیرش و استقبال از گردشگران نوروزی هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته در طول ایام تعطیلات نوروز بیش از 960 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از محوطه‌های تاریخی فرهنگی و موزه‌های استان بازدید کردند که انتظار داریم امسال شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی ورود گردشگران به استان باشیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در بحث اسکان نیز کلیه هتل‌ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانسراهای استان آماده اسکان میهمانان هستند و علاوه بر آن مدارسی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مهیا شده‌ که بتوانند کار اسکان موقت فرهنگیان را بر عهده گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امسال همچنین برای اولین بار خانه‌های استیجاری استان را ساماندهی کرده‌ایم و علاوه بر آن 29 اقامتگاه بوم‍گردی را در سطح روستاهای هدف گردشگری استان برای اسکان میهمانان نوروزی آماده کرده‌ایم.

رشنو تاکید کرد: تمام تلاش ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه این است که نوروزی شاد، مفرح همراه با آرامش و ایمنی را برای گردشگران ورودی به استان رقم زنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین از اجرای طرح بیمه گردشگران نوروزی با همکاری شرکت بیمه کوثر در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار