اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری؛
اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل اعلام کرد، با توجه به ریزش هوای سرد از بعدازظهر و عصر امروز (سه شنبه 25 اسفند) به منطقه و بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان، دمای هوا در روزهای سه شنبه تا جمعه بشدت کاهش یافته و یخبندان در سطح استان اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر: ۱۹۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 15 March 2016

براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی استان با توجه به ریزش هوای سرد در روز های آینده بارش برف و کاهش محسوس دما اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش تابناک اردبیل، اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل اعلام کرد، با توجه به ریزش هوای سرد از بعدازظهر و عصر امروز (سه شنبه 25 اسفند) به منطقه و بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان، دمای هوا در روزهای سه شنبه تا جمعه بشدت کاهش یافته و یخبندان در سطح استان اتفاق خواهد افتاد.

همچنین بر اثر بارش برف اختلال در تردد وسائط نقلیه در مناطق کوهستانی استان به ویژه گردنه الماس انتظار می رود.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان رعایت موارد زیر را در بخش های کشاورزی و راهداری توصیه می کند:

الف) در بخش کشاورزی

1. با توجه به پیش بینی بارش باران در تمامی مناطق استان به کشاورزان محترم توصیه می شود نسیت به کودپاشی مزارع خود اقدام نمایند.

2. با توجه به کاهش محسوس دما و احتمال یخبندان به باغداران عزیز نیز توصیه می گردد نسبت به مقابله با سرمازدگی طی روزهای چهارشنبه تا جمعه تمهیدات لازم را به عمل آورند.

3. حفاظت از گل و گیاه در فضای باز و بازدید مکرر و تنظیم دمای انبارها، مراکز پرورش ماهی، دامداری و مرغداری ها، حفاظت از تجهیزات گلخانه ای و آبیاری تحت فشار و محافظت از کندوهای زنبور عسل.

4. بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخبندان.

ب) در بخش راهداری

1. توصیه به رانندگان جهت اجتناب از تردد غیر ضروری در جاده های کوهستانی استان (بویژه جاده های مواصلاتی خلخال به اسالم و خلخال به پونل) و در صورت لزوم به سفر تجهیز خودروها شامل همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت تجهیزات خودرو شامل برف پاک كن، ضدیخ رادیاتور و امکانات تکمیلی مانند تجهیز به چراغهای مه شکن.

2. توصیه به راهداری ها براي آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی در جاده ها و کنترل ذخیره بسته های نمک و ماسه در انبارها در سطح راههای اصلی و فرعی مناطق کوهستانی.

3. توصیه به شهرداری های مناطق سردسیر استان جهت تجهیز وسایل برف روبی یا برف زدایی در معابر.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار