به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده با استقرار پایه دهم در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و سه ساله شدن هنرستان ها در محتوای کتب رشته های فنی و حرفه ای تغییراتی ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۹۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 15 March 2016
سیدمحسن حسینی مقدم روز سه شنبه در حاشیه آیین تجلیل ازفرهنگیان و دانش آموزان برتر سمنان در سالن مهطری این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه با بازار کار برخی رشته های فنی و حرفه ای حذف و برخی رشته های جدید جایگزین آنها خواهد شد .
وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش هنوز درباره رشته های حذفی و جدید تصمیم نهایی را اخذ نکرده است ، افزود : تغییرات ، رشته های حذفی و رشته های جایگزین پس از تعطیلات نوروز اطلاع رسانی می شود.
به گفته وی هم اکنون تعداد رشته های شاخه فنی و حرفه ای 43 و تعداد رشته های شاخه کار و دانش 265 رشته است.
حسینی مقدم با بیان اینکه در سال تحصیلی 95-94 حدود 40 درصد دانش آموزان دوم و سوم متوسطه در هنرستان ها تحصیل می کنند، ادامه داد : این رقم باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 48 و دو دهم درصد دانش آموزان برسد که برای تحقق آن دانش آموزان پایه نهم باید در هنگام هدایت تحصیلی با رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش آشنا شوند.
مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش امروز برای شرکت در مراسم تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر استان به سمنان سفر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار