بخشدار مرکزی بافق:
بخشدار مرکزی بافق در نشست بررسی مسائل و مشکلات دهستان سبزدشت بر توجه به طرفیت های این دهستان برای توسعه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 07 April 2015
به گزارش تابناک یزد، محمد رضا فتاحی در سفر به این دهستان از نزدیک با مسائل و مشکلات اهالی روستاهای این دهستان آشنا شد.

وی در دفتر دهیاری روستای شیطور و در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی دهستان سبزدشت گفت: این دهستان به خاطر داشتن روستاهای به هم پیوسته و قرار گرفتن در مسیر شهرستان های کوهبنان، راور و زرند استان کرمان از اهمیت و ظرفیت های خوبی برای توسعه برخوردار است.

وی، بر ایجاد اشتغال و اجرای طرحهای کشاورزی ،مرغداری ، دامداری و آبزی پروری تاکید کرد و افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به مناطق روستایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستاست.

فتاحی ادامه داد: در همین راستا جوانانی که در بخش تولید فعال شوند و کار آفرین و اشتغال زا باشند مورد حمایت های مالی از طریق اعطای تسهیلات بانکی و ارائه سایر خدمات و مشورت از سوی مسوولان استان یزد و شهرستان بافق قرار می گیرند.

لای روبی قنوات، ایجاد جاده دسترسی به مزارع، استقرار پایگاه امداد و نجات جاده ای و تاسیس مرکز فوریت های پزشکی در منطقه ، ساماندی گلزار شهدا ، بهبود عبور و مرور روستاها و همچنین پیگیری تکمیل و آسفالت جاده گزوئیه از مهمترین خواسته های مردم دهستان سبزدشت بود که بخشدار مرکزی بافق قول پیگیری داد.

تکمیل و راه اندازی جاده گزوئیه مسافت بافق سبزدشت و نهایتا شهرستانهای کوهبنان و راور در استان کرمان را 40 کیلو متر کاهش می دهد.

روستاهای منطقه سبزدشت با هشت هزار نفر جمعیت در فاصله 90 تا 100 کیلومتری بافق و بر سر راه شهرستان کوهبنان و راور کرمان قرار دارد که با بهره برداری از جاده گزوئیه، ارتباط سه شهرستان با یکدیگر با مسافت 40 کیلو متر کمتر بر قرار خواهد شد.

یکی از اهالی منطقه سبز دشت به خبرنگار ما گفت: با تکمیل محور گزوئیه هزینه ایاب و ذهاب بیش از 15 هزار نفر از منطقه سبز دشت و و تعدادی از روستاهای همجوار مرکز شهرستان کوهبنان- کرمان که عمده ایاب و ذهاب آنها از طریق بافق - یزد به تهران است کاهش می یابد.

محمد ابراهیمی افزود: حدود 80 در صد مایحتاج مردم شهرستان کوهبنان و روستاهای آن از بازار بافق و بزد تامین می شود که چنانچه جاده گزوئیه راه اندازی شود در دراز مدت نقش تاثیر گذاری در کاهش هزینه ها و اقتصاد کشور خواهد گذاشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار