دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه طرح مبارزه با عرضه میوه خارجی قاچاق تا ۲۹ اسفند ماه با شدت ادامه دارد،گفت: گشت‌های ما به طور کامل دربازارها فعال هستند و به برخورد با متخلفان می‌پردازند
کد خبر: ۱۹۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 16 March 2016
علی اکبر پوراحمدنژاد با بیان این مطلب افزود: تجریش، بهجت‌آباد و سایر بازارها زیر نظر گشت‌های ما قرار دارند و بازار تجریش به طور کامل پاکسازی شده است؛مردم هم در صورت مشاهده باید اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

وی با یادآوری اینکه 38 تن میوه قاچاق کشف شده بود،گفت:‌ در بحث میوه که با سلامت مردم در ارتباط است، نظر وزارت جهاد کشاورزی برای قانون سندیت دارد و در این باره نیز 27 تن از این میوه‌های قاچاق مورد تایید وزارت جهاد قرار نگرفت و دستور به امحای آن صادر شد که در روزهای گذشته این مهم انجام گرفت.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اظهار داشت: امحاء بر اساس نظر وزارت جهاد انجام می‌گیرد چرا که مرجع قضایی نظر وزارت جهاد را مورد لحاظ قرار می‌دهد؛حتی اگر وزارت جهاد سالم بودن آنها را تایید کند واگذاری میوه قاچاق به سازمان جمع آوری و فروش املاک تکمیلی کشوربر اساس ضوابط اقدام به رویکرد قانونی می‌کنند.

پور احمد‌نژاد تصریح کرد:بر اساس قانون متولی اعلام‌نظر درباره آفات و نباتات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی است و ما بر نظر آنها دخالتی نداریم بلکه هر کدام به وظیفه قانونی خود عمل خواهیم کرد.

وی یادآور شد: محموله‌های قاچاق میوه که کشف می‌شود به صورت کامل مورد آزمایش قرار می‌گیرد و این کار جزو اختیارات قانونی جهاد کشاورزی است حتی اگر به ضمّ عمومی مورد قبول نباشد و این کار برای سلامت مردم انجام می‌گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران خاطر نشان کرد: نباید مردم نگران امحاء میوه‌های قاچاق باشند بلکه باید نگران میوه‌های کشاورزان کشورمان که در انبارها وجود دارند باشیم و تولید ملی را مورد توجه قرار دهیم.

پور احمدنژاد تصریح کرد: هر زمان جواب نهایی 108 پرونده کشف شده از 38 تن میوه‌های قاچاق مشخص شود ما بنابر قانون اقدام لازم را انجام می‌دهیم؛وزارت جهاد کشاورزی در این باره صاحب حق است  و در صورت امحاء یا عدم امحاء به آن عمل می‌کنیم.

وی درباره میوه‌های کشف شده اظهار داشت:‌ نارنگی، بلوط، لیموترش، سیب فرانسوی، انگورشیلیایی، دراگون، بخشی از نارگیل‌های غیر قانونی و مواردی دیگر از میوه‌‌های قاچاق هستند و بنابر قانون منتظر نظر وزارت جهاد هستیم.

38 تن میوه قاچاق کشف و ضبط شد و در حدود 27 تن از این میوه‌ها بنابر تشخیص وزارت جهاد کشاورزی مورد امحاء قرار گرفت و مقدار باقیمانده این میوه‌ها زیر نظر جهاد کشاورزی در حال بررسی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار