استاندار مازندران
استاندار مازندران گفت: بانک‌های غیردولتی که در مازندران شعبه دارند، علت عدم همکاری خود را در پرداخت تسهیلات بانکی پاسخ دهند
کد خبر: ۱۹۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 16 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح در کارگروه اشتغال استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال جدید اولویت نخست کشور بحث اقتصاد مقاومتی است که در سرمایه‌گذاری و تولید باید به رشد پنج درصدی برسیم.

وی افزود: 413 میلیارد تومان تسهیلاتی که برای واحدهای تولیدی واجد شرایط استان در نظر گرفته شده است که بانک‌ها باید نسبت به تخصیص آن اقدام کنند.

استاندار مازندران ادامه داد: بانک‌ها برای طرح‌هایی که از سوی افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی معرفی می‌شوند، مساعدت لازم را به‌عمل آورده و کمترین ضمانت و وثیقه را درخواست کنند.

فلاح با بیان اینکه بانک‌های پاسارگاد، انصار، شهر، حکمت و سرمایه برای تسهیلات بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 94 به درستی عمل نکردند و باید در اسرع وقت علت عدم همکاری را پاسخ دهند، گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که این بانک‌ها از اعتبارات و سرمایه‌های استان استفاده کنند، اما همکاری لازم را نداشته باشند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این جلسه اظهار کرد: براساس پرداخت تسهیلات بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 94، 82 میلیارد تومان از این محل برای طرح‌های کمیته امداد امام خمینی و 35 میلیارد تومان برای بهزیستی استان در نظر گرفته شده است.

کامران اصغری ادامه داد: 413 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی واجد شرایط استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 35 درصد اعتبارات توان تسهیلات دهی را جذب کردیم، گفت: بانک ملی، رفاه، تجارت و کشاورزی بیشترین سرمایه ثابت را در این امر پذیرفتند.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی مازندران نیز در این زمینه ادامه داد: از 82 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، 681 میلیارد تومان معادل 83 درصد از سوی بانک‌ها توزیع شده است.

تیمور طهماسب‌پور افزود: کمیته امداد امام خمینی مازندران تاکنون توانسته 4 هزار و 300 طرح خود‌اشتغالی را اجرایی کند و 554 میلیارد تومان اعتبار معادل 81 درصد جذب شد و 12 میلیارد  و 700 میلیون تومان بقیه تا فروردین ماه سال آینده جذب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار