نوید روزهای خوش در سال جدید
تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان و شهردار مشهد، سه گانه های قدرت و مدیریت مشهد و خراسان رضوی در یک اقدام مشترک از ستاد اجرایی خدمات سفر بازدید کردند که در نوع خود در سطح شهر مشهد اتفاقی کم نظیر و نویدبخش تلقی می گردد.
کد خبر: ۲۰۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 19 March 2016

        
 به گزارش تابناک رضوی، در این بازدید درحالی بیش از 3 ساعت به طول انجامید، که استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، مدیران دستگا های اجرایی و اعضای ستاد اجرائی خدمات سفر استان در ایام نوروز نیز حضور داشتند و به ارائه توضیحات در رابطه با اقدامات صورت گرفته پرداختند.
وقتی بزرگان مدیریت و قدرت خراسان در یک قاب جمع شدند

نکته اول آنکه محافل سیاسی استان، جمع شدن سه ضلع قدرت و مدیریت را در بازدید از یک طرح اتفاقی کم نظیر قلمداد می کنند، تکرار این اقدام مشترک در سایر طرح های اجرایی، به نوبه خود می تواند مردم را به تحول در مدیریت اجرایی استان و پرکردن خلاهای اجرایی امیدوار کند.


وقتی بزرگان مدیریت و قدرت خراسان در یک قاب جمع شوند

دوم آنکه صحبت های حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بازدید از اقدامات صورت گرفته ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی هم نکات جدیدی داشت. او طبق معمول از استانداری و بویژه شهرداری تشکر ویژه ای کرد. اما در ادامه به نکته ای جدید اشاره کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت:

"ظرفیت زیارت حضرت امام رضا(ع) تلاش بیش از این را می طلبد و آستان قدس رضوی نیز این آمادگی را دارد که در راستای تسهیل امور زائران، دایره خدمت رسانی را گسترش دهد."

اینکه دائره خدمت رسانی به خارج از حریم حرم مطهر گسترش پیدا کند، حکایت از رویکرد جدید مدیریت آستان قدس دارد و باری را از دوش سیار اضلاع متولی زائران در مشهد بردارد.

وقتی بزرگان مدیریت و قدرت خراسان در یک قاب جمع شوند
اما نکته آخر و خوشایندتر این بازدید سخن پایانی حجت الاسلام رییسی است:

"بایستی نگاه مدیران و مسئولان به این مهم اینگونه باشد که درتزاحم بین زائر محوری و موضوعات مختلف ارجحیت با زائران و ایجاد امکانات رفاهی برای آنان باشد."

تأکید متولی قویترین مرجع و ارگان پشتیبان زائر در کشور یعنی آستان قدس رضوی، به مقوله «ترجیح زائر در تصمیم گیری ها و سیاستهای راهبردی استان و کشور» باید سرلوحه تصمیم گیری های استانی و شهری بشود که در این مورد جای هیچ بحثی نیست، اما مهمتر از تاکید فوق، اصل پیشقراول شدن ارگانی در مورد زیارت است که تاکنون در تصمیم گیری های کلان استانی جای خالی آن به شدت احساس می شد، امری که در آستانه تحویل سال نو، تحول را در عرصه مدیریت استان نوید خواهد داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار