کد خبر: ۲۰۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 22 March 2016
پارک قدس یکی از جاذبه های دیدنی شهرستان رشت است که در ایام پیک سفر پذیرای بسیاری از مسافران داخلی و خارجی است.



استان گیلان یکی از استان های زیبایی شمالی کشور با مرکزیت شهر رشت است که هر ساله با فرارسیدن فصل بهار پذیرای مهمانان بسیاری از اقصی نقاط کشور است.


گیلان دارای آب و هوای متبوع و صنایع دستی بسیار زیبایی است و شغل اصلی مردم این دیار کشاورزی از جمله برنج، زیتون، چای و انواع مرکبات است.

 

شهر رشت مرکز استان گیلان است که از کلانشهرهای کشور بوده و در ایام مختلف سال بویژه پیک سفر پذیرای گردشگران بسیاری است. مردم رشت به مهمان نوازی معروف بوده و بسیار مهربان و خوش اخلاق هستند و در تلاشند تا ایامی خوش را برای گردشگران فراهم کنند.


پارک قدس رشت واقع در باغ تاریخی کلاه فرنگی یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که مسافران بسیاری را در آغوش می گیرد. امروز به پارک قدس رشت رفتیم تا گزارشی در مورد استقبال گردشگران از این باغ تاریخی تهیه کنیم که با هم می خوانیم.


م .ن یکی از گردشگران تهرانی حاضر در پارک قدس رشت اظهارکرد: گیلان بهشت ایران است. 


وی با اشاره به غذاهای محلی این  شهرستان گفت: باقالا قاتوق، میرزا قاسمی، انار بیج و فسنجان از جمله غذاهای محلی این شهر است که بسیار خوشمزه و اصیل است.


این گردشگر تهرانی خاطر نشان کرد: با ارتقا زیرساخت های گردشگری و رونق راه های گیلان ورود گردشگر در استان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

 

 وی تصریح کرد: اجرای برنامه های بومی و محلی در برخی از شهرستان های استان جذابیت این استان را دوچندان کرده است.


ن.م گفت: با اجرای بازی های بومی، محلی مسافرانی که با آداب و رسوم گیلان آشنا نیستند از این طریق با دیدن بازی های شادی نورز گیلان باگذشته این استان آشنا خواهند شد.

 

وی به اماکن اقامتی و پذیرایی استان اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولان امر با نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی از افزایش بیش از حد برخی قیمت ها جلوگیری کنند.

 

ج .س یکی دیگر از مسافران اصفهانی در پارک قدس که با خانواده در حال تفریح و گشت و گذار بودند گفت: گیلان از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی، تاریخی و اجتماعی را در خود نهفته دارد و چشم هر بیننده ایی را به خود جذب می کند.


وی به آثار تاریخی گیلان پرداخت و گفت: عمارت کلاه فرنگی در پارک قدس، قلعه رودخان فومن، موزه چای لاهیجان و شهرک تاریخی ماسوله از مهمترین آثار تاریخی گیلان است.


وی به سواحل استان اشاره و خاطر نشان کرد: دریا و سواحل این استان و همچنین پارک های جنگلی از دیگر جاذبه های گیلان است.

 

ج .س اظهار کرد: بازار ماهی فروشان رشت یکی دیگر از دیدنی های گیلان است که بسیار جذاب بوده و نوای بازار خیلی دل انگیز است.


وی به نبود سرویس بهداشتی اشاره و اذعان کرد: با وجود اینکه هر ساله در گیلان بیش از۲۰ میلیون گردشگر و در ایام نوروز بیش از شش میلیون مسافر وارد استان می شود می بایست سرویس های بهداشتی  مجهز بوده و افزایش یابد که متاسفانه نسبت به ورود مسافر به این استان، سرویس بهداشتی مناسب و پاکیزه در استان بسیار محدود است که امیدوارم مسئولان امر بیش از پیش بدان توجه کنند.


وی اذعان کرد: منطقه گردشگری سراوان، جلگه سپیدرود، حاجی بکنده، آرامگاه میرزا کوچک خان و خانه میرزا، بقعه دانای علی، پارک قدس و دانشجو و ..از جمله جاذبه های زیارتی و سیاحتی شهرستان رشت است. 


این گردشگر اصفهانی تصریح کرد: پارک قدس رشت محیط بسیار امن و زیبایی است از مسئولان خواهشمندم که وسایل ورزشی و تفریحی این پارک را باز سازی کنند چرا که برخی از وسایل فرسوده بوده و قابل استفاده نیست.


با وجود هجمه سفر به استان گیلان که قطب گردشگری کشور است متاسفانه با گله و شکایت مسافران در زمینه نبود سرویس بهداشتی در برخی از اماکن تفریحی استان مواجه هستیم و امیدواریم مسئولان امر بیش از پیش به این مقوله توجه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار