دبیر ستاد هماهنگی و اجرای سفر استان اصفهان:
تابناک: دبیر ستاد هماهنگی و اجرای سفر استان اصفهان گفت: نوروز امسال شهر اصفهان و کاشان بیشترین بازدید کننده را از اماکن دیدنی و تاریخی در استان اصفهان داشته‌اند.
کد خبر: ۲۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فریدون الهیاری سه‌شنبه شب در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ دستگاه‌های اجرایی در نوروز 94 اظهار کرد: در مدت ایام نوروز 2 میلیون نفر در استان اصفهان اقامت داشتند و نیز بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در نوروز از خود شهر اصفهان بازدید داشتند.

وی افزود: کاشان، نطنز، چادگان، شهرضا و خور و بیابانک بیشترین بازدید کننده نوروزی را پس از شهر اصفهان داشته‌اند.

دبیر ستاد هماهنگی و اجرای سفر استان اصفهان با اشاره به 9 کمیته ستاد هماهنگی و اجرایی خدمات سفر استان تصریح کرد: این 9 کمیته با تجهیز و آماده‌سازی واحدهای اقامتی، هتل‌ها، مهانپذیران، اقامتگاه‌های محلی، منازل استیجاری، کمپ‌های موقت اسکان و کلاس‌های درسی خدمات پذیرایی و اسکان به مسافران ارائه کردند.

وی ادامه داد: نوروز 94 بیش از دو هزار و 112 مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی هتل‌ها و مهانپذیرها و دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان صورت گرفته که از این تعداد یک هزار مورد مربوط به واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی و 410 مورد مربوط به بازدید نظارتی از مراکز اقامتی موقت بوده است.

دبیر ستاد هماهنگی و اجرای سفر استان اصفهان گفت: آمارها نشان می‌دهد که با توجه به حضور گردشگران به شهرستان‌ها سال آینده باید ظرفیت جدیدی از خدمات نوروزی در شهرستان‌ها برای جذب گردشگر ایجاد کنیم.

وی در ادامه از بازدید یک میلیون و 7 هزار نفر از اماکن و بناهای تاریخی استان اصفهان در نوروز جاری خبر داد و افزود: این آمار مبتنی بر بازدیدهای بناهای تاریخی است که بلیط تهیه شده است در حالی که مکان تاریخی همچون میدان امام(ره) استان اصفهان روزانه حدود 270 هزار نفر بازدید کننده دارد.

الهیاری در ادامه اصفهان را با بیش از 570 بازدید کننده و کاشان را با 476 هزار بازدید کننده دو نقطه نزدیک به هم به لحاظ جاذبه تاریخی دانست و تصریح کرد: 432 هزار نفر از اماکن تاریخی نطنز بازدید کردند.

وی اضافه کرد: استان اصفهان پس از استان فارس در ارائه خدمات اسکان و اقامت در مدارس رتبه دوم را در نوروز کسب کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی و اجرای سفر استان اصفهان در پایان گفت: شکایت قابل توجهی به دبیرخانه ستاد نظرسنجی مسافران نوروزی نداشتیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار