رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: هیچگونه تخریب، تعرض، دخل و تصرف و یا حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در شش ماه پایانی سال 94 و از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان از سوی افراد سودجو انجام نشده است.
کد خبر: ۲۰۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 25 March 2016
محمد حسین زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین دلایل تحقق چنین امر مهمی پیگیری، نظارت و سرکشی مستمر کارکنان حوزه یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی بویراحمد از آثار تاریخی و باستانی ثبت شده این شهرستان است.
وی هماهنگی و تعامل با فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج مقاومت سپاه و دادستانی بویراحمد، ارتباط با ریش سفیدان و معتمدان محلی در روستاهای این شهرستان و همکاری همه جانبه انجمن های میراث فرهنگی شهرستان را از دیگر دلایل تحقق این امر مهم اعلام کرد.
حسین زاده بیان کرد: مسئولان و کارکنان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز و تا 15 فروردین 95 به طور کامل از آثار تاریخی ثبت شده این شهرستان سرکشی کرده و در مکان های دارای آثار تاریخی مستقر می شوند.
وی اظهار کرد: مهمترین اهداف این اقدام جلوگیری از تخریب، تعرض، دخل و تصرف و یا حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی ثبت شده شهرستان بویراحمد است.
حسین زاده عنوان کرد: همت و تلاش تمام دستگاه های اجرایی و افرادی که هر کدام به نحوی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و باستانی شهرستان بویراحمد همکاری می کنند ستودنی و قابل تقدیر است.
وی ابراز داشت: بر اساس بند ج ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند 6 ماده سه قانون اساسنامه این سازمان مصوب مجلس شورای اسلامی و در حدود مواد مربوط از قانون راجع به حفظ آثار ملی و با رعایت مقررات در آیین نامه های اجرایی هر اثری که در فهرست آثار ملی ایران و یا استان ها به ثبت رسیده از تاریخ ثبت مورد حفاظت سازمان میراث فرهنگی است.
حسین زاده افزود: هرگونه تخریب، تعرض، دخل و تصرف و یا حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی خلاف قوانین و مقررات حاکم بر میراث فرهنگی خواهد بود.
شهرستان بویراحمد دارای حدود 100 تفرجگاه گردشگری طبیعی و مذهبی است.
این شهرستان به مرکزیت شهر یاسوج بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود دو هزار و 600 اثر تاریخی است که از این تعداد بیش از 700 مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار