کد خبر: ۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹ 18 January 2015

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از اجرای طرحی با هدف ساماندهی مراکز خدماتی بین‌راهی در این استان تا پیش از عید نوروز خبر داد.
به گزارش فارس حمید درفشی امروز اظهار داشت: استان البرز به دلیل بهره‌مندی از چندین راه ارتباطی میان شهری، به عنوان پل ارتباطی 13 استان کشور شناخته می‌شود.
وی تصریح کرد: البرز با توجه به نزدیکی به پایتخت، راه‌های ارتباطی استان تهران را به چند استان شمالی، شمال غربی و غربی فراهم کرده و به همین دلیل سالانه میلیون‌ها مسافر برای تردد از محورهای مواصلاتی البرز استفاده می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: به طور طبیعی، مسافران در طول مسیر به مراکز خدماتی، عرضه کنندگان مواد غذایی و سرویس‌های بهداشتی نیاز دارند که وظیفه نظارت بر این مراکز به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت بر عهده این دانشگاه است.
درفشی با اشاره به در پیش بودن عید نوروز گفت: در ایام نوروزی، حجم سفر افزایش چشم‌گیری داشته و انتظار این است که طی تعطیلات نوروز چند صد هزار نفر از محورهایی چون جاده چالوس استفاده کنند.
وی بیان داشت: بنابراین برای حفظ سلامت مسافران لازم است که نظارت ویژه‌ای بر واحدهای عرضه مواد غذایی مانند رستوران‌های بین‌راهی داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: در این راستا طرحی تدوین شده و با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مسئول مانند فرمانداری‌ها، ادارات راه، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و ... اجرا می‌شود.
درفشی گفت: نظارت بر رستوران‌های بین‌راهی از جمله مهمترین اولویت‌های این طرح است و بازرسان در صورت مشاهده تخلفاتی از جمله عدم رعایت موازین بهداشتی، بلافاصله با واحد متخلف برخورد قاطع قانونی انجام می‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در محورهای برون‌شهری استان البرز 16 سرویس بهداشتی دایر است، گفت: یکی از انتقادهای مسافران این است که در جاده‌ها و آزادراه‌های استان البرز، دسترسی به سرویس‌های بهداشتی به دلیل کمبود این سرویس‌ها، آسان نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان داشت: همچنین گلایه‌ها و انتقادهایی به دلیل عدم نظافت در این سرویس‌ها گزارش شده که به حق بوده و باید برای رفع مشکلات اقدام شود.
درفشی در پایان گفت: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بین راهی نیز از جمله دیگر اولویت‌های این طرح بوده و تلاش داریم تا پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز، این مهم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار