معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: باوجود تذکر پی‌درپی به دستگاه‌های متولی ایرادات و نواقص تابلوهای راهنمایی گردشگری مرکز استان رفع نمی‌شود.
کد خبر: ۲۰۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 27 March 2016
به گزارشخبرنگار مهر،قادر تقی زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از تابلوهای راهنمایی مراکز گردشگری با ایرادات قابل‌توجه همراه است، تصریح کرد: باوجود اینکه قبل از آغاز سفرهای نوروزی اصلاح تابلوها درخواست شد اما مورد بی‌توجهی است.

وی افزود: به عنوان مثال در اغلب تابلوها عنوان بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی قیدشده است در حالی که این اثر یکی از ۱۷ اثر ثبت جهانی در کشور است و ما قید عنوان ثبت جهانی را درخواست کردیم.

وی با ذکر مثالی دیگر به درج عنوان شورابیل در برخی تابلوها بدون اینکه به دریاچه بودن آن اشاره شود، تأکید کرد و گفت: در بیشتر تابلوهای ثابت راهنمایی مراکز گردشگری مشکلاتی از این دست وجود دارد و گردشگر به درستی راهنمایی نمی‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در سایر استان‌ها ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگری قائل هستند، اضافه گرد: انتظار می‌رود در خود استان اردبیل نیز معرفی به شکل مطلوب انجام شود.

تقی زاده در عین حال به ضرورت اصلاح برخی طرح‌های ترافیکی در معابر شهر اردبیل تأکید کرد و متذکر شد: به عنوان مثال باوجود اینکه ۶۷ درصد از خودروهای ورودی از مسیر اردبیل- آستارا است اما از چهار راه ژاندارمری تا ایستگاه سرعین این مسیر یک طرفه است.

وی در خصوص وضعیت اقامت گردشگران با اشاره به نظارت‌های مداوم از وضعیت خدمت‌رسانی مراکز گردشگری اضافه کرد: تاکنون ۷۱ هزار و ۳۱۷ مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت داشتند که از این تعداد بیشترین میزان با ۲۳.۹۶ درصد در هتل آپارتمان‌ها است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان به انجام ۹۳۱ مورد نظارت بر مراکز اقامتی اشاره کرد و افزود: تعداد بازدید از مراکز تفریحی، تاریخی و توریستی تا هفتم فرودین ماه بالغ بر ۲۳۸ هزار و ۹۱۱ مورد است.

به گفته تقی زاده از این تعداد ۵۷ هزار و ۸۸۳ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ مورد بازدید از جاذبه‌های طبیعی و ۷۰ هزار و ۳۵۴ مورد بازدید از جاذبه‌های دست‌ساز به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به نظرسنجی از مسافران نوروزی اضافه کرد: طرح نظرسنجی با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد دستگاه‌ها انجام شده است.

وی افزود: این طرح در سال گذشته انجام شد و نتایج آن نشان می‌داد که گردشگران افزایش سرویس‌های بهداشتی، افزایش پارکینگ‌ها و بهبود مسیرهای دسترسی به پارکینگ‌ها را تأکید داشتند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان تأکید کرد: از ۶۱۷ مورد نظرسنجی ۶۰۳ مورد به صورت صحیح تکمیل شده بود و در نوروز امسال نیز با اصلاح و تغییر برخی سؤالات مجدداً از گردشگران نظرسنجی می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار