کد خبر: ۲۰۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 29 March 2016

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از رویش 200 هزار گل لاله در باغ گل‌های پارک شهید چمران خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن نیمه دوم فروردین ماه 95 و آغاز جشنواره لاله، باغ گل‌ها میزبان شهروندان می‌شود.

محمدرضا زین‌العابدینی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن فصل بهار، در نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری، جشنواره لاله‌های کلانشهر کرج از سوی این سازمان در محل باغ گل‌های پارک شهید چمران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لاله گلی ایرانی بوده که در فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی را دارا است، عنوان کرد: گل لاله یکی از گل‌های مهم ایرانیان در مراسم نوروز بوده که در کنار سمبل و نرگس نوید بهار را می‌دهد.

زین‌العابدینی با اشاره به اینکه پیاز لاله‌های این جشنواره از زمستان 94 در باغ گل‌ها کاشته شده، ادامه داد: جشنواره لاله‌ها از 18 فروردین الی 3 اردیبهشت برگزار می‌شود و میزبان شهروندان و علاقه‌مندان به گل و گیاه است.

* ایجاد طراحی‌های خاص و منحصر به فرد در جشنواره لاله‌ها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج ضمن اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره لاله‌ها، افزایش زیبایی فضا و منظر شهر در آغاز سال و فصل بهار است، افزود: با توجه به اینکه گل لاله نماد شهید و خون شهدا است، در آغاز سال جدید رایحه لاله‌ها، کرج را آکنده به عطر شهدا می‌کند.

زین‌العابدینی گفت: در جشنواره امسال، طراحی‌های خاص و منحصر به فردی برای کاشت لاله‌ها در باغ گل‌ها انجام شده تا بتواند رضایت شهروندان و بازدیدکنندگان را جلب کند.

وی با اشاره به استقبال شهروندان کرجی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی اضافه کرد: سازمان پارک‌ها در پی فراهم کردن زمینه‌های رضایت نسبی شهروندان در حوزه گل و گیاه و ایجاد مناظر زیبا و چشم‌نواز در شهر بوده که جشنواره لاله‌ها نیز یکی از این موارد است.

* برپایی 35 غرفه عرضه مستقیم گل و گیاه در جشنواره لاله‌ها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به عرضه مستقیم گل و گیاه در حاشیه این جشنواره اعلام کرد: به منظور تسهیل در ارائه محصولات این حوزه، 35 غرفه برپا می‌شود که 25 غرفه سالنی در تالار گل و 10 غرفه در محوطه باغ گل‌ها دایر خواهد شد.

وی گفت: ارائه نکات آموزشی - ترویجی و فرهنگی در زمینه نگهداری از گل‌ها و گیاهان، برپایی ایستگاه مشاوره رایگان در حوزه طراحی باغ و باغچه و ... از دیگر خدمات ارائه شده در حاشیه جشنواره لاله‌ها به شهروندان است.

زین‌العابدینی با دعوت از شهروندان برای بازدید از باغ گل‌ها گفت: با توجه به رویش لاله‌ها در این باغ، شهروندان از 18 فروردین ماه جاری می‌توانند با حضور در باغ گل‌های پارک شهید چمران از مناظر زیبا و بی‌نظیر باغ گلها بازدید کنند و لذت ببرند.

لازم به ذکر است، جشنواره لاله‌های کلانشهر کرج از 18 فروردین الی 3 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 10 الی 21 در محل باغ گل‌های پارک شهید چمران واقع در کرج میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار