مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه از افرادی که روز طبیعت را در دامان طبیعت می‌گذرانند، خواست تا مراقب منابع طبیعی باشند.
کد خبر: ۲۰۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 31 March 2016
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه از افرادی که روز طبیعت را در دامان طبیعت می‌گذرانند، خواست تا مراقب منابع طبیعی باشند.

مراد شیخ‌ویسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به اینکه رفتار مردم با منابع طبیعی نسبت به گذشته تغییر کرده، گفت: هرچند هنوز هم مواردی از قطع درختان، تخریب منابع طبیعی و برخورد بد با طبیعت در سطح منابع طبیعی دیده می‌شود، اما این موارد خیلی کمتر از گذشته شده است.

شیخ‌ویسی با بیان اینکه همیشه روز طبیعت(سیزده‌بدر) با انبوهی از زباله‌ها، آلودگی منابع آبی، شاخه‌های شکسته، مراتع سوخته و ... مواجه می‌شویم، اظهار کرد: با کارهای خوب ترویجی صورت گرفته امسال شاهد رفتارهای ناپسند از سوی شهروندان نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در ادامه چند توصیه هم برای افرادی که روز طبیعت را در دامان طبیعت می‌گذرانند داشت و از افرادی که به دامان طبیعت می‌روند خواست تا مراقب درختان و منابع طبیعی باشند و از قطع درختان و شکستن شاخ و برگ‌ آنها برای تامین سوخت و روشن کردن آتش خودداری کنند.

شیخ‌ویسی با بیان اینکه توصیه می‌شود خانواده ها حتما با خود پیک‌نیک به همراه برده و تا حد امکان از آتش روشن کردن در منابع طبیعی و جنگل ها صرف نظر کنند، گفت: افرادی هم که می‌خواهند در دامان طبیعت اقدام به روشن کردن آتش کنند باید نکات ایمنی را رعایت کرده و در پایان از خاموش بودن آتش های روشن شده اطمینان حاصل کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند، گفت: این آتش ممکن است صدماتی را متوجه تنه درخت کند.

شیخ‌ویسی سپس با بیان اینکه تصور اینکه زباله‌ها در طبیعت تجزیه می‌شوند تصور اشتباهی است و افراد باید به طور جد از رها کردن زباله‌های خود در طبیعت صرف نظر کنند، از خانواده ها خواست تا در روز طبیعت حتما با خود کیسه زباله به همراه برده و از رها کردن زباله‌های خود در دامان طبیعت خودداری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه از افراد خواست تا با طبیعت به گونه‌ای رفتار کنند که پس از اتراق در یک محل و سکنی گزیدن و ترک آن محل گویی اصلا درآن محل نبوده‌اند و طبیعت آن را همچون روز اول رها کنند.

شیخ‌ویسی همچنین به افراد توصیه کرد، تا از شکار حیوانات در منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.

وی سپس با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در نقاط مختلف در آماده‌باش کامل بوده و اعضای آن در تمامی عرصه های منابع طبیعی حضور داشتند، افزود: یگان حفاظت و پرسنل این اداره در روز طبیعت نیز در سطح منابع طبیعی و جنگلی استان حضور داشته و این حضور در مناطقی که افراد بیشتری به آنجا می‌روند بیشتر از سایر نقاط است.

شیخ‌ویسی در ادامه اشاره‌ای هم به بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه داشت و میزان بارش‌های 72 ساعت گذشته در سطح استان کرمانشاه را حدود 70 میلیمتر اعلام کرد و گفت: استان کرمانشاه در 72 ساعت گذشته بیشترین بارندگی در کشور را داشته است.

وی با اشاره به بارندگی‌های خوب استان کرمانشاه در 72 ساعت گذشته، گفت: این مسئله می‌تواند نویدبخش اتفاقی خوب در سطح منابع طبیعی و جنگلی استان باشد.

به گفته شیخ‌ویسی مساحت جنگل‌های استان کرمانشاه 527 هزار هکتار است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار