تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
که اگر مدیریت کاندیداهای معترض نبود می رفت به آشوب هایی همانند سال 88 تبدیل شود اما با مدیریت خوب کاندیداهای معترض (کاری که قابل تحسین بود ) و البته مسئولین مربوطه در استان، این اعتراضات به سمت پیگیری از طریق مراجع قانونی سوق داده شد.
کد خبر: ۲۰۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 31 March 2016
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،پس از انتخابات 7 اسفند در استان کهگیلویه وبویراحمد و اعلام نتیجه اولیه انتخابات مانند هر سال بازار شایعات عمدتا از طرف بازنده ها در خصوص تقلب و تخلف شروع شد حوزه ی گچساران که تقزیبا از پیش برنده ی آن مشخص بود و خبری از حاشیه نبود،اما حوزه ی کهگیلویه هرچند اختلاف نفر پیروز انتخابات با نفر دوم تقریبا از بی نتیجه بودن شایعات و اعتراضات خبر می داد اما سید محمد موحد پیروز همیشگی انتخابات که فکر نمی کرد با چنین اختلافی شکست بخورد هرچند بصورت رسمی اعلام نشد اما گویا از مراجع قانونی خواستار بررسی شکایت خود شده بود که این شکایات هم به نتیجه نرسید و عدل هاشمی رسما به عنوان نماینده منتخب مردم حوزه ی کهگیلویه بزرگ در مجس دهم شورای اسلامی معرفی شد.
انتخاباتی که می رفت به حاشیه ای خطرناک تبدیل شود
حوزه ی بویراحمد و دنا یکی از حساسترین انتخابات را در 7 اسفند 94 به خود دید. حضور چشمگیر مردم بویراحمد و دنا که از انتخاباتی پرشور خبر می داد پس از اعلام نتایج اولیه و پیروزی غلام محمد زارعی به ناگاه دست خوش اتفاقاتی شد(اینجا)که اگر مدیریت کاندیداهای معترض نبود می رفت به آشوب هایی همانند سال 88 تبدیل شود اما با مدیریت خوب کاندیداهای معترض (کاری که قابل تحسین بود )و البته مسئولین مربوطه در استان،  این اعتراضات به سمت پیگیری از طریق مراجع قانونی سوق داده شد.
ضد و نقیض های بازشماری آرا در بویر احمد و دنا

ضد و نقیض های بازشماری آرا در بویر احمد و دنا
پس از اینکه اعتراضات مردمی فروکش کرد ،کاندیداهای معترض از طریق مراجع قانونی و ارسال مستندات خود به سمت تهران رفتند و از آنجا پیگیر شکایت خود شدند. در این مدت اخبار های ضد و نقیض همواره از طرف رسانه های همسو با هریک از کاندیداها منتشر می شد که هیچکدام سندیت نداشت اما ظرف چند روز گذشته رسما اعلام شد که هیاتی از شورای نگهبان به استان آمده و پیگیر شکایات و بررسی موارد مطروحه هستند.
ضد و نقیض های بازشماری آرا در بویر احمد و دنا
در این مدت برخی رسانه های استان از جشن پیروزی زارعی خبر می دادند و برخی پیگیری هایی که خبرنگاران ما انجام می دادند از امیدواری طرفداران دکتر هدایت خواه برای نتیجه ای مطلوب برای خود خبر می دادند اما چیزی که مشخص شد این بود که مسئولین استانی کمترین آگاهی را از محتویات نظرات و بررسی های بازرسان شورای نگهبان را دارند پس هیچکدام از مسئولین نه بصورت رسمی و نه بصورت غیر رسمی چیزی در این مورد بیان نکرده اند و تمام خبرهای پخش شده که ضد و نقیض هستند کاملا بی پایه و اساس است و باید منتظر اعلام نتایج بررسی ها از طریق وزارت کشور بود.
اعلام پیروزی زارعی از یکی از سایت های استان
ریواس جنوب، بازشماری صندوق‌های رأی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا که با شکایت ستار هدایت‌خواه بازشماری و بازرسی شده بود، به پایان رسید و تماس‌ها و اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری دال بر صحت کلیت انتخابات در این حوزه انتخابیه است.
فتاح محمدی در گفت و گو با ریواس جنوب هر گونه جشن و تجمع قبل از اعلام رسمی مراجع ذی‌صلاح را صحیح ندانست و از مردم خواست تا به قانون تمکین کنند.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: نتایج رسمی انتخابات این حوزه از سوی شورای نگهبان و با طی مراحل قانونی اعلام می‌شود.
ضد و نقیض های بازشماری آرا در بویر احمد و دنا
برخی مقامات مسئول در تماس‌هایی تلویحا، عدم تغییر در نتیجه نهایی انتخابات حوزه بویراحمد و دنا را تأیید کردند و گفتند: نتایج بازشماری‌ها حاکی از سلامت انتخابات است.
بررسی ها در 5 محور صورت می گیرد
سایت استان در این خصوص نوشت: بازشماری صندوق های انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا با حضور تیم ۱۰ نفره از بازرسان کشوری شورای نگهبان از سه‌شنبه ۱۰ فروردین در فرمانداری بویراحمد آغاز شد.
هیئت 10 نفره‌ای که از سوی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات کشور برای بازشماری آرای صندوق‌های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا به یاسوج اعزام شده بودند، بازشماری اکثر صندوق‌های اخذ رای را انجام دادند.
از ساعات اولیه حضور این بازرسان به یاسوج و آغاز بازشماری آرا اخباری متناقض و بدون منبع رسمی مبنی بر تعداد آرای باطله برخی کاندیداهای انتخابات بویراحمد و دنا در شبکه‌های اجتماعی و کانال برخی سایت‌های خبری منتشر می‌شد.
انتشار این اخبار درحالی بود که بازرسان شورای نگهبان از ورود خبرنگاران و اشخاص به محل شمارش آرا جلوگیری کرده و خود نیز در این زمینه اظهار نظری نکردند.
البته برخی از گزارشها حکایت از این دارد که بازرسان ویژه شورای نگهبان مأموریت داشتند انتخابات حوزه بویراحمد و دنا را بر اساس بند‌های 16 گانه قانون در بیش از 5 محور اساسی مورد رسیدگی قرار دهند که بازشماری فقط یک مورد از 5 محور بوده است.
از دیگر اقداماتی که تیم بازرسین ویژه در زمان حضورشان در بویراحمد و دنا در دستور کار خود قرار دادند، می‌توان به مواردی مانند بررسی اصالت آرا، تحقیقات میدانی، بررسی شکایات، اعترضات و مستندات، جلسات جداگانه با کاندیداها، مصاحبه با مطلعین و معتمدین منطقه و سؤال از برخی افراد را نام برد.
بر اساس آخرین آمار موثق، کار تحقیق و تفحص بازرسین ویژه تقریبا به اتمام رسیده و گزارش آن برای شورای نگهبان کشور در تهران ارسال شده است.
با توجه به عدم حضور مسئولان ستاد انتخابات و هیئت نظارت استانی در کار 10 بازرس شورای نگهبان کشور تا لحظات پایانی شمارش هیچ خبر موثقی به بیرون منتشر نشد و همین عامل موجب شایعاتی در فضای مجازی و حقیقی شهر یاسوج شد که شادی برخی از هواداران غلام‌محمد زارعی را در بر داشت.
مجموعه اقدامات تیم ویژه مذکور پس از جمع‌بندی، برای طرح در جلسه دوازده نفره شورای نگهبان در اختیار دبیرخانه شورا قرار داده خواهد شد.
فتاح محمدی رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد و معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان نیز خاطرنشان کرد: با پایان یافتن کار بازشماری این هیئت و جمع‌بندی نهایی نتیجه قطعی در مورد انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود. ضمن‌آنکه هر گونه جشن و تجمع قبل از اعلام رسمی مراجع ذی‌صلاح صحیح نبوده و مردم باید به قانون تمکین کنند.
پیگیری های تابناک کهگیلویه وبویراحمد حکایت از این دارد که خبرهای پخش شده در رسانه ها گمانه زنی است و نمی توان به آنها استناد کرد و باید منتظر اعلام رسمی نتایج بررسی های بازرسان شورای نگهبان و اعلام به وزارت کشور و پس از آن اعلام نهایی از طریق ستاد انتخابات کشور بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
هرچی که قانون بگه ما قبول داریم
ارمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
امکان نداره عدالت اجرا بشه.من هیچوقت ب عدالت اعتقادنداشتم .همه هم میدونن ک تو جامعه ی ما این کلمه هیچ معنایی نداره و همیشه در حد شعار و گول زدن بوده.هر کس مخالف نظر منه و فکر میکنه من ادم منفی بینی هستم فقط یک مورد از اجرای عدالت بدون تعصب و دور از برداشت و ذهنیتهای شخصی رو در جوابم مثال بزنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
تقلب، فقط در شمارش آرا نیست. من یک نفر کارگر را دیدم که میگفت در ده خودش (روستای خرامه در حومه شیراز) 10 رای به بچه ی محل (آقای اسماعیلی) داده است. در شهرهای بزرگ تقلب انتخاباتی بسیار به ندرت اتفاق می افتد. اما در شهرهای کوچک وروستاها حتی امام جمعه پنهانی حکم میدهد که برای بقای اسلام باید فلانی از توی صندوق بیرون بیاید. در عین حال چون رقبا همگی تقلب میکنند میتوان امیدوار بود که انتخابات سالم بوده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار