معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از فروش شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صنایع‌دستی تاکنون در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 01 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، مهران حسنی با اشاره به شعار سال جاری مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار داشت: صنایع‌دستی به دلیل بار فرهنگی، درآمد زدایی، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار امکان توسعه در مناطق شهری و روستایی را دارد که باید برای تحقق شعار سال جاری رهبری و زمینه اشتغال جوانان گام‌های مؤثر برداشته شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مسئولان استان برای توسعه صنعت گردشگری برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سال جاری بوده که هنرمندان صنایع‌دستی بهترین فروش را داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه صنایع‌دستی با تمام ویژگی‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند نقش مؤثری در رشد و توسعه اقتصاد کشور داشته باشد، تصریح کرد: هنرهای مختلف صنایع‌دستی همچون نمدبافی، چادرشب بافی، جاجیم‌بافی، مسگری، میناکاری، سفال، گلیم‌بافی می‌تواند آداب و آیین‌های سنتی مردم استان را به گردشگران معرفی کنیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از فروش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صنایع‌دستی تاکنون از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد و افزود: هنرمندان صنایع‌دستی با استقبال خوب مردم مواجه شدند که همین امر موجب خالی شدن غرفه و دوباره پر کردن آن شد.

حسنی به برپایی سفره‌های سنتی در سطح استان، اذعان داشت: باید در سفره‌خانه‌های سنتی آیین محلی و غذاهای سنتی را حفظ کنند که با پخت و صرف غذاهای محلی و بومی منطقه می‌تواند در بحث بوم گری نقش مهمی ایفا کند.

وی بابیان اینکه هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروز نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در مازندران راه‌اندازی و با استقبال بسیار مردم و مسافران مواجه هستیم، افزود: با استقبال خوب از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی می‌توانیم برای شکوفاتر شدن این هنر برنامه‌ریزی‌های مناسب و مطلوب ارائه دهیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار