رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه توسعه باغات مرکبات در دستور کار این سازمان نیست، گفت: به فکر توسعه باغاتی هستیم که بتواند در بازار صادرات برای استان ایجاد ارزش افزوده کند.
کد خبر: ۲۰۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ 02 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاور حیدرپوردر مراسم تودیع و معارفه سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آمل اظهار کرد: کشاورزی بخش فعال و بزرگی در سطح کشور است که توانسته از منفی شدن رشد اقتصادی کشور جلوگیری کند و رشد اقتصادی را در عدد 1.5 درصد نگه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران افزود: کشاورزی سمبل فعالیت اقتصادی در مازندران است و با ارتقاء بهره‌وری در نهادهای تولید رونق ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه کشاورزی در مازندران فعالیت شاخص است که باید از آن بهره بیشتری گرفته شود و در زمینه کشاورزی نیازمندی سرمایه‌گذاری در زیرساخت تولید هستیم، تصریح کرد: به دنبال اطلاع‌رسانی و ارتقاء سطح مهارتی تولیدکنندگان و بهره‌برداران هستیم تا از ظرفیت خالی استفاده بیشتر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه آمل در زمینه کشاورزی از ویژگی‌های بارزی در سطح کشور و بین‌الملل برخودار است، گفت: ظرفیت‌های خالی این شهرستان در این زمینه باید تکمیل شود و بهره‌برداری مناسبی از ظرفیت‌ها شود.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل زیرساخت‌های تولید، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و تامین آب برای کشاورزان می‌توانند به رونق بیشتر کمک کنند که در زمینه تامین آب کشاورزی بخشی از مسئولیت‌های است به وزارت جهاد کشاورزی و بخشی دیگر به وزارت نیرو بر می‌گردد.

حیدرپور با اعلام اینکه با احداث سد مخزنی هراز آسیب‌پذیری زراعی در حوزه هراز مرتفع می‌شود، بیان کرد: با توسعه فعالیت در اراضی شیب‌دار زمینه توسعه فعالیت باغبانی در استان فراهم می‎شود که با تولید در این بخش می‎توانیم به فکر صادرات محصولات باغی نیز باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه باغات مرکبات در دستور کار این سازمان نیست، گفت: به فکر توسعه باغاتی هستیم که بتواند در بازار صادرات برای استان ایجاد ارزش افزوده کند.

حیدرپور با اعلام اینکه توسعه گلخانه مورد حمایت جهاد کشاورزی استان است،گفت: آماده کمک به سرمایه‌گذاران این بخش با نقدینگی از منابع دولتی و تسهیلات هستیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار