فرماندار شهرستان گرمی در بازدید از سد تازه کند بخش انگوت از اختصاص ۶۹۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل و راه‌اندازی این سد در شهرستان گرمی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸ 04 April 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد صبح امروز در جریان بازدید از سد تازه کند گرمی اظهار داشت: سد تازه کند بخش انگوت شهرستان گرمی تاکنون با تخصیص اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال در حال تکمیل و راه‌اندازی است که در جریان تکمیل و افتتاح این پروژه آبی 690 میلیارد ریال هزینه کرد لازم است.

وی با اشاره به راه‌اندازی فاز جدید سد تازه کند گرمی در سال جاری، تصریح کرد: خوشبختانه امسال با اختصاص اعتبارات لازم از محل صندوق توسعه ملی و استانی فاز جدید این سد با پیشرفتی 13 درصدی روبه‌رو است که در این زمینه فعالیت مجدد کارگاه این سد نیز بسیار حائز اهمیت بوده است.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: در حال‌حاضر علاوه بر احداث ساختمان‌های تجهیز کارگاه، تکمیل انبار ناریه، احداث جاده دسترسی و تملک اراضی در جبهه‌های مختلف کاری در بخش‌های حفر تونل، انحراف آب، احداث طراز نرمال سرریز، احداث بچینگ و آغاز احداث دیواره سد زمینه را برای اشتغال بیش از 50 نفر فراهم کرده است و عملیات اجرایی این سد نیز ادامه دارد.

رحیمی‌زاد با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته در حوزه آبرسانی و تکمیل سدهای در دست احداث در ده سال گذشته در شهرستان گرمی بی‌سابقه بوده است، افزود: هم‌اکنون شاهد اجرایی شدن برخی از انتظارات و دغدغه‌های مردم منطقه هستیم چرا که مردم این منطقه در حوزه آبرسانی به ویژه آب شرب با بسیاری از مشکلات روبه‌رو بودند.

وی با اشاره به اینکه حجم کل سد تازه کند 8 و نیم میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: 6.3 دهم میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی و تبدیل 507 هکتار از مزارع دیم منطقه به آبی، 3 میلیون مترمکعب برای تامین آب آشامیدنی مرکز بخش انگوت و روستاهای اطراف، 1.98 صدم میلیون مترمکعب نیز برای حفظ حیات رودخانه و محیط‌زیست اختصاص داده خواهد شد.

فرماندار گرمی گفت: عملیات اجرایی سد تازه کند بخش انگوت شهرستان گرمی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 13 درصدی روبه‌رو است و انتظار داریم امسال با همت کارکنان و تخصیص اعتبارات لازم در مدت زمان معین بتوانیم این پیشرفت را تا سقف 45 درصد ارتقا دهیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار