مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سمنان خبر داد
به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این استان در نوروز امسال 38 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۲۰۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 04 April 2016

حسین خواجه‌بیدختی در جلسه شورای اداری استان سمنان گفت: 201 هزار و 871 نفر در نوروز سال گذشته از جاذبه‌های استان بازدید کردند که این تعداد در نوروز امسال به 278 هزار و 935 نفر رسید.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین میزان بازدید به شهرستان دامغان با بیش از 70 هزار نفر اختصاص دارد، گفت: شهرستان‌های شاهرود و سمنان در رتبه‌های بعدی بازدید گردشگران نوروزی قرار دارند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان با بیان اینکه بیشتر بازدید گردشگران در استان سمنان به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اختصاص دارد، در ارتباط با آمار گردشگران خارجی نیز گفت: میزان بازدید گردشگران خارجی از استان نسبت به پارسال پنج برابر افزایش یافته است؛ به طوری که سال گذشته 20 نفر و امسال 117 گردشگر خارجی از استان سمنان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایام نوروز، زمان اوج سفرهای گردشگران خارجی به کشور نیست، افزود: استقبال گردشگران از استان حتی در زمان غیر اوج سفر آن‌ها نکته قابل توجهی است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است و تاکنون 800 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

چشمه‌ها، جنگل‌های سرسبز، کاروانسراهای متعدد، قلعه‌های تاریخی، آبشارها و دشت‌های زیبا از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گردشگری استان سمنان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار