کارشناس هواشناسی گیلان:
الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد جریان هوای گرم جنوبی تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد.
کد خبر: ۲۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 09 April 2015
سحر صالح امروز در رشت با اشاره به ورود جریان‌های گرم جنوبی از روز گذشته در نوار شمالی کشور اظهار کرد: دمای هوا در استان‌های شمالی به‌ویژه گیلان افزایش پیدا کرده است.

وی به دمای 30 درجه‌ای شهر منجیل در روز گذشته اشاره کرد و افزود: درجه هوای رشت با هفت درجه افزایش به 26 درجه رسیده است.

صالح با بیان اینکه شاهد هوایی متفاوت در نقاط مختلف گیلان در دو روز آینده هستیم، تصریح کرد: الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد جریان هوای گرم جنوبی تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان از وزش باد گرم در ارتفاعات، دامنه‌ها و حتی برخی نقاط جلگه‌ای استان خبر داد و بیان کرد: توصیه می‌کنیم حاشیه‌نشین‌های جنگل‌ها از روشن کردن آتش خودداری کنند.

وی با پیش‌بینی مه صبحگاهی در برخی نقاط گیلان، گفت: ناپایداری هوا موجب افزایش موقتی ابر در برخی مناطق می‌شود و رگبارهای پراکنده و خفیف دور از انتظار نیست.

صالح با اشاره به اینکه شرایط هوایی مذکور تا روز جمعه هفته جاری در گیلان تداوم دارد، اظهار کرد: روز جمعه به تدریج جریان‌های جنوبی به شمالی تبدیل می‌شود و انتظار می‌رود در ابتدای هفته آینده شاهد بارندگی و کاهش دما در استان باشیم.

کارشناس هواشناسی گیلان ارتفاع موج دریای خزر تا روز جمعه هفته جاری را 70 سانتی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: بعد از ظهر روز جمعه ارتفاع موج دریا افزایش پیدا می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار