مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از احداث منطقه ویژه تجاری قصرشیرین با پنج میلیارد تومان اعتبار و در فضای 41 هکتاری خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 06 April 2016
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از احداث منطقه ویژه تجاری قصرشیرین با پنج میلیارد تومان اعتبار و در فضای 41 هکتاری خبر داد.

عبدالله بهادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از اجرای پنج طرح عمرانی در حدود 200 هکتار از بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: هشت میلیارد تومان برای انجام این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اعتبار پنج میلیارد تومانی احداث منطقه ویژه تجاری در قصرشیرین، بیان داشت: این طرح در مساحت 41 هکتار اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم با استفاده از پتانسیل‌های موجود در رونق اقتصادی منطقه تغییرات مثبتی ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از نصب نیوجرسی در 40 کیلومتر از محورها و نقاط پرخطر خبر داد و بیان داشت: شناسایی نقاط کور تلفن همراه در مسیرها، 2 هزار و 500 کیلومتر خط‌کشی جاده‌ها، بررسی نواقص علائم هشداردهنده، تجهیز راهدارخانه‌ها برای اسکان اضطراری مسافران، شانه‌سازی 200 کیلومتر جاده، نصب تابلوهای هشداردهنده، پاک‌سازی مسیرها از نخاله‌ها و لایروبی دهانه پل‌های برون‌شهری برای پیشگیری از آب‌گرفتگی‌های احتمالی در قالب طرح نوروزی در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه 58 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه اصلاح شد، خاطرنشان کرد: نقشه نواری در یک‌هزار کیلومتر از جاده‌های استان کرمانشاه تهیه شده و 32 طرح اقتصادی ملی و استانی در حوزه فنی اجرایی در استان کرمانشاه در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تکمیل پروژه راه‌آهن غرب را نیازمند تأمین اعتبار 500 میلیارد تومانی دانست و متذکر شد: پس از تامین این اعتبار فاز نخست این طرح از ایستگاه ملایر به فیروزان با 80 کیلومتر طول در 6 ماهه نخست و فاز دوم از فیروزان به کرمانشاه در 6 ماه دوم سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی فاز نهایی راه‌آهن غرب کشور را از ایستگاه کرمانشاه تا مرز خسروی با 330 کیلومتر طول بیان کرد و گفت: تکمیل این پروژه به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار با توجه به نرخ تورم امروز نیاز دارد و عملیات اجرایی بزرگراه کربلا با 122 کیلومتر طول از سال 86 آغاز شده و بهره‌برداری از 33 کیلومتر آن تاکنون انجام گرفته است.

بهادری با اشاره به تکمیل سه طرح ملی و بیمارستانی در شهرستان‌های پاوه، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه، یادآور شد: طرح‌های بیمارستانی استان با 704 تخت در مساحت 68 هزار متر مربع و با اعتباری بیش از 120 میلیارد ریال در حال تکمیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیرامون طرح‌های بیمارستانی مذکور گفت: 24  طرح دیگر در حوزه فنی و اجرایی در مساحت 25 هزار مترمربع و با اعتبار 9 میلیارد تومانی در حال تکمیل بوده و 16 طرح در سال گذشته با اعتبار 220 میلیارد تومانی تحویل موقت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار