مدیرعامل اتحادیه کمباین‌داران مازندران
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی کمباین داران مازندران با اعلام اینکه کمباین‌های مازندران به 10 استان کشور صادر می‌شود، گفت: برای کاهش هدررفت غلات در زمان برداشت، تهیه معاینه فنی برای کمباین‌ها الزامی است.
کد خبر: ۲۰۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶ 06 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، برزو بابایی با بیان اینکه این نهاد صنفی از سال 88 جهت سامان دهی به خدمات صنفی اعضا تشکیل شد ، اظهار کرد: در حال حاضر 8 شرکت تعاونی زیر مجموعه اتحادیه قرار دارند که 800 کمباین دار را تحت پوشش قرار داده است.

تشکل صنفی اش را مسئول تعویض و صدور شناسنامه ناوگان کمباین استان دانست و خاطر نشان کرد: اتحادیه شرکت های تعاونی کمباین داران مازندران جهت افزایش مهارت فنی کمباین داران، در سال گذشته 35 کلاس مهارت فنی را تشکیل داد که تمامی اعضا در آن شرکت کرده اند.

وی افزود: از میان 800 نفری که در کارگاه های آموزشی شرکت کردند 35 نفر از نخبگان در یک دوره تخصصی تربیت کاربر تکنسین معاینه فنی کمباین شرکت داشتند که این مهم برای اولین بار در سطح کشور صورت گرفت.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی کمباین داران مازندران درباره فعالیت های صورت گرفته این تشکل صنفی اظهار کرد: در جلسه ستاد برداشت کشور که سال گذشته در مازندران برگزار شد جهت برداشت برنج توسط کمباین، مصوبه الزام معاینه فنی مورد تایید توسط اتحادیه شرکت های تعاونی کمباین‌داران تصویب شد.

بابایی با تاکید بر معاینه فنی کمباین ها قبل و حین برداشت گفت: با توجه به اینکه تاکید زیادی روی معاینه فنی کمباین‌ها قبل و حین برداشت وجود دارد از این رو به صورت میدانی در دو مرتبه که شامل قبل و حین برداشت محصول است کمباین ها مورد معاینه فنی قرار گرفته و کارت معاینه فنی صادر می شود.

وی افزود: کمباین ها برای بارگیری، شروع برداشت و تامین سوخت باید این کارت را دریافت کرده باشند.

بابایی معاینه فنی کمباین ها را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر کمباین ها مورد معاینه فنی قرار نگیرند و کنترل نشوند مقدار ریزش دانه های غلات چشمگیر خواهد بود.

وی در بیان مثالی گفت: اگر از هر هکتار 3 تن محصول برداشت و آن را ضرب در 68 هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران کنیم که با کمباین غلات برداشت می شود و در هر کمباین در هر هکتار 2درصد ریزش محصول داشته باشیم حساب کنید چه مقدار عظیمی از غلات هدر خواهد رفت؟

بابایی افزود: با توجه به حساسیت و تاثیرگذاری برداشت مکانیزه توسط کمباین ها در امنیت غذایی بر معاینه فنی مستمر این ماشین‌آلات مصر هستیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی کمباین داران مازندران با بیان اینکه کمباین های مازندران به 10 استان کشور جهت برداشت محصول ارسال می شود اظهار کرد: مجوز تردد کمباین ها در دیگر استان ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آموزش کمباین داران یکی از برنامه های مهم اتحادیه است که امسال برگزاری کارگاه های آموزشی جهت تقویت رشد علمی کمباین داران را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار