رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود با طرح این پرسش که دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشند،گفت: راه برون‌رفت از چالش‌های بزرگ اقتصادی در ایران اقدام و عمل و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۰۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 07 April 2016

دکتر علی شاهینی در جمع خبرنگارانبا بیان اینکه نظریه پردازی، کاربردی شدن آموزش و پژوهش وتبدیل علم به ثروت از مهمترین وظایف مراکز علمی در اقتصاد مقاومتی است،اظهار کرد: مراکز علمی در نظریه‌پردازی، راهکارهای علمی و عملی اقتصاد مقاومتی را تبیین نمایند و در عین حال دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیردولتی و خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تعامل خود را با مراکز علمی افزایش داده و از توانمندی‌های اساتید و فرهیختگان مراکز دانشگاهی بهره‌مند شوند.

وی افزود: دانشگاه زمانی می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش شایسته و محوری را ایفا کند که اولا زمینه این بهره‌مندی از سوی دست اندکاران مهیا و در عین حال فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌ها خود به این نتیجه رسیده باشند که اجرای اقتصاد مقاومتی تنها راهکار توسعه دانش‌محور با حفظ استقلال و ارزش‌های اسلامی است.

این مدرس حقوق دانشگاه افزود: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، باور ملی درکارآمدی و در عین حال اراده و تصمیم قاطع دست‌اندرکاران اقتصاد و حاکمیت و دولت در اجرای این دیدگاه در اقتصاد است.

شاهینی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا با تکرار این عناوین ممکن نیست بلکه باید بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی وظایف هر بخش را مشخص و برای تحقق آن برنامه ارائه دهند بطوریکه هر مجموعه بدانند در تحقق اقتصاد مقاومتی عملا چه اموری را باید انجام و از چه اموری پرهیز کنند و زمان نیل به اهداف چگونه است.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود، گفت: تاکید مکرر و نامگذاری‌های مستمر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت و ضرورت این امر و شاید عدم تحقق واقعی و یا توجه کمتر به آن از سوی دست‌اندرکاران باشد لذا ضرورت دارد مراکز فرهنگی و علمی به تشریح ارزش‌ها و تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی بپردازند.

وی افزود: ارائه یک طرح و برنامه واحد توسعه از سوی غرب برای کشورهای درحال توسعه و مخصوصا کشورهای اسلامی نه عملی است و نه واقعی. زیرا هر منطقه و کشوری دارای ویژگی‌های متفاوت و منحصربفرد است لذا برنامه‌های توسعه برای هر کشوری مخصوصا کشور جمهوری اسلامی ایران باید براساس زیرساخت‌ها، منابع‌انسانی، منابع اقتصادی، نظام‌های فرهنگی، ارزشی، دینی و سیاسی و در عین حال بومی باشد.

علی شاهینی افزود: مهمترین چالش اقتصادی ایران اتکاء به نفت و دولتی بودن اقتصاد است و در عین حال اجرای سیاست‌های نظام پولی و اقتصادی سازمان‌های بین‌المللی در سال‌های گذشته از دیگر مشکلاتی است که گریبان‌گیر اقتصاد ایران است و راه برون‌رفت از این سه چالش بزرگ اقتصادی در ایران صرفا از طریق اقدام و عمل و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار