مریم قهرمانی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته آسیب جدی به فضای سبز و باغ‌های شهرستان کرج وارد شده و این شهرستان که روزی به عنوان یکی از زیباترین باغ‌شهرها و شش تنفسی تهران به شمار می‌آمد، امروزه با مشکل آلودگی هوا روبه‌رو است.
کد خبر: ۲۰۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 10 April 2016
عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورا و مدیریت شهری کرج عامل اصلی احیای باغ سیب هستند و برای قطع درختان این باغ مقاومت جدی داشتیم.
مریم قهرمانی اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات جدی کلانشهرها و شهرستان‌های بزرگ و پرجمعیت کشورمان مربوط به آلودگی هوا است.
وی افزود: این آلودگی دلایل مختلفی از جمله افزایش استفاده از خودرو، احداث کارخانه‌ها و فعالیت صنایع آلاینده و از همه مهمتر از بین رفتن فضاهای سبز و باغ‌ها دارد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته آسیب جدی به فضای سبز و باغ‌های شهرستان کرج وارد شده و این شهرستان که روزی به عنوان یکی از زیباترین باغ‌شهرها و شش تنفسی تهران به شمار می‌آمد، امروزه با مشکل آلودگی هوا روبه‌رو است.
قهرمانی گفت: در دوره چهارم شورای شهر اقدامات جدی برای حفظ باغ‌ها و توسعه فضاهای سبز کرج صورت گرفته و با همکاری مدیریتی شهری و شهرداری توانستیم از ادامه آسیب‌ها جلوگیری کنیم.
وی بیان داشت: به عنوان نمونه شورای شهر و شهرداری در مقابل از بین رفتن و قطع درختان باغ سیب مقاومتی جدی داشت و با تلاش بسیار و همکاری و تعامل توانستیم این مجموعه ارزشمند که عامل مهمی در بهبود وضعیت هوای کرج به شمار می‌آید را احیا کنیم.
عضو شورای شهر کرج جلوگیری از تخریب باغ‌ها و فضای سبز کرج و توسعه و گسترش فضاهای سبز از جمله بوستان‌ها و پارک‌های این شهرستان را نیازمند عزم جدی و همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها باید با آگاه‌سازی جامعه، فرهنگ محافظت از فضای سبز و توسعه این فضاها را در میان شهروندان نهادینه کنند.
قهرمانی با تاکید بر حمایت شورای شهر کرج از احداث پارک‌ها و بوستان‌های جدید در این شهرستان گفت: در دوره چهارم شورا، تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه شهرداری کرج نیز توانست خدمات‌ بسیار ارزشمندی را به مردم ارائه دهد.
وی در پایان گفت: از جمله این خدمات احداث باغ لاله‌ها و کاشت بزرگ‌ترین فرش گل لاله خاورمیانه در پارک چمران است که به طور قطع اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر به شمار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار