کد خبر: ۲۰۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 10 April 2016

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور از وجود 15 هزار کامیون فرسوده در کشور خبر داد و گفت: کامیون‌های نو طی برنامه‌ای پنج ساله جایگزین کامیون‌های فرسوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسماعیل غلامی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های استان البرز اظهار داشت: با توجه به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری، 15 هزار کامیون فرسوده از رده خارج شده و کامیون‌های نو جایگزین آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: این کامیون‌ها عمری بالای 35 سال دارند که دیگر فرسوده شده‌اند و باید جایگزینی داشته باشند.

غلامی افزود: یکی از اقدامات و برنامه‌های ما در این سازمان، حمایت مالی از سازندگان مجتمع‌های رفاهی بین راهی است که در این زمینه سازندگان این مجتمع‌ها توسط بخش خصوصی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده احداث‌کنندگان این مجتمع‌های رفاهی از کمک‌های 35 میلیارد ریالی برخوردار خواهند شد.

غلامی با تأکید بر اینکه این کمک‌ها به صورت بلاعوض بوده است، افزود: اکنون 604 مجتمع رفاهی آماده خدمات‌رسانی است.

به گفته معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری کشور، اکنون نیز بیش از 300 مجتمع رفاهی در دست ساخت داریم که می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه خدمات‌رسانی به مردم محسوب شود.

غلامی در ادامه سخنان خود از نوسازی و جایگزین کردن کامیون‌های کشور خبر داد و افزود: براساس تدابیر انجام شده، 65 هزار کامیون در کشور جایگزین و نوسازی می‌شود.

وی تأکید کرد: طرح نوسازی و جایگزین کردن کامیون‌ها در برنامه‌ای پنج ساله روی خواهد داد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری کشور با اعلام اینکه مصرف سوخت کامیون‌های جدید پایین است، گفت: امیدوارم بتوانیم در ناوگان دیگر از جمله اتوبوس و مینی‌بوس نیز این اقدامات انجام شود.

غلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای این معاونت از لحاظ اعتباری سالی بسیار سخت بود اما امیدواریم در سال جاری مشکلات اعتباری و مالی این سازمان مرتفع شود تا بتوانیم طرح‌ها و برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

گفتنی است، در این مراسم از خدمات قاسم باقری تقدیر و سیدیعقوب میرکتولی به عنوان مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار