عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حکم متهمان بیمارستان خمینی‌شهر:
تابناک تهران - طرف از اون انور بوم افتاده اشاره به حال روز این چند وقت مردم و رسانه‌هاست. گاهی وقتها بی جهت از یک چیز حمایت می‌کنیم و گاهی وقتها مخالفت اما شرط عدالت بررسی موارد بدون افراط و تفریط است. اینکه جرم یک فرد و گروه را تعمیم به همه ندهیم و برای هر جرم و خطا توقع جریمه به اندازه همان جرم داشته باشیم نه بیشتر.
کد خبر: ۲۱۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 12 April 2016

چند روز پیش احکام متهمان ماجرای بیمارستان خمینی‌شهر صادر شد. طبق خبرها حکم صادرشده توسط دادگاه بدوی در شهرستان خمینی‌شهر که در دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گرفت نسبتا تایید شد ولی نسبت به متهم ردیف اول و دوم شش ماه از 24 ماه حبس قابلیت اجرا داشته و 18 ماه به مدت یک سال تعلیق شد، متهم نفر سوم نیز سه ماه از 9 ماه حبس وی به مرحله قطعیت رسید و 6 ماه دیگر به مدت یک سال مورد تعلیق قرار گرفت .

این احکام سر و صدای زیادی کرد، عده‌ای این احکام را سبک می‌دانند و عده‌ای دیگر سنگین. عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد این حکم‌ها عادلانه هستند اما برخورد رسانه‌ها با این مسئله توام با بی‌انصافی بوده است.

عابد فتاحی که در جریان بی‌اخلاقی‌های اتفاق افتاده در ماجرای خمینی‌شهر یکی از کسانی بود که در صحن علنی مجلس سخنرانی کرد و سخت‌گیری‌های بیشتر در زمینه آموزش و نهادینه کردن اخلاق پزشکی را ضروری دانست این بار رفتار رسانه‌ها را در این باره منصفانه نمی‌داند و می‌گوید: «خیلی از رسانه‌ها این روزها با ناعادلانه خواندن احکام دست انداران کاران خاطی پرونده خمینی‌شهر باز هم اصرار بر بی‌حیثیت کردن جامعه پزشکی کشور دارند اما نمی‌دانند که با این کار آب به آسیاب دلالان سلامت می‌ریزند.»

 او ادامه می‌دهد: «وقتی خطای پزشکی عده معدودی را به تمام جامعه پزشکی کشور تعمیم بدهیم نتیجه‌اش بی‌اعتمادی مردم به پزشکشان خواهد بود. عده‌ای سودشان در این است که مردم را نسبت به این قشر زحمت‌کش بی‌اعتماد کنند و با مادی نشان دادن پزشکان سودهای شخصی ببرند درحالی‌که همه ما می‌دانیم در هر طبقه و قشری عده‌ای افراد خطاکار هم پیدا می‌شوند اما این به این معنی نیست که اغلب آنها سهل‌انگارند و یا نسبت به رعایت نکات اخلاقی بی‌توجه هستند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار