سرپرست معاونت ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل گفت: دو اثر تاريخي حمام پيرزرگر و خانه صادقي از طريق صندوق احيا و بهره برداري براي واگذاري به مزايده گذاشته شده اند و مجموعه بازار تاريخي اردبيل و حمام يعقوبيه نيز به صورت مشاركتي با صاحبان و متصرفان آن در حال مرمت و احيا هستند.
کد خبر: ۲۱۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱ 13 April 2016

منصور عاليقدري روز سه شنبه در جلسه برررسي چشم انداز عملكرد ميراث فرهنگي اردبيل در تحقق اقتصاد مقاومتي افزود: حمام پيرزرگر و خانه هاي قجري شريعت ، مبشري ، وهاب زاده ، خادم باشي و صادقي را از جمله پروژه هاي شاخص و مهم ميراث فرهنگي براي سرمايه گذاري است .
وي راهبردهاي دولت در توسعه گردشگري بر معرفي و شناسايي و مرمت ، حفظ و احياي آثار تاريخي فرهنگي ، بكارگيري كارشناسان هتلداري و راهنمايان گردشگري ، توسعه و تجهيز هتل ها به تامين فناوري ‌هاي نو ، حضور فعال در عرصه اقتصاد و فرهنگ ، جذب گردشگران خارجي ، توسعه منابع و جاذبه‌ ها و استفاده از منابع انساني و سرمايه گذاري بخش خصوصي در گردشگري متمركز شده كه اين شاخص ها در اردبيل نيز با جديت پيگيري مي شود.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي اردبيل صنايع دستي و گردشگري اردبيل ، معاون گردشگري استان نيز در اين جلسه از هماهنگي براي مشاركت بخش خصوصي در تهيه و فروش اقلام تبليغاتي گردشگري ، هماهنگي براي مشاركت واحدهاي اقامتي و پذيرايي در برگزاري جشنواره ها و نمايشگاه ها ، هماهنگي براي مشاركت دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري براي حضور در نمايشگاه ها با هدف بازاريابي و تسهيل در اعطاي تسهيلات كم بهره توسط صندوق كارآفريني مهراميد به فعالان بخش گردشگري خبر داد.
قادر تقي زاده افزود: همچنين براي ايجاد بستر مناسب براي بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در مناطق مستعد روستايي ، تقويت زير ساخت هاي استان ، ايجاد بستر مناسب سياست خارجي با كشورهاي همسايه به ويژه جمهوري آذربايجان و برند سازي براي ايجاد ارزش افزوده بر محصولات صادراتي در حوزه گردشگري و ايجاد اشتغال تلاش مي شود.
او اظهار كرد: تاسيس منطقه ويژه اقتصادي گردشگري در شهرستان سرعين و همكاري با پارك علم و فناوري براي ارائه تسهيلات مناطق آزاد صنعتي و تجاري براي بهره برداران و مديران تاسيسات گردشگري به عنوان يكي از برنامه هاي مرتبط با اقتصاد مقاومتي پيشنهاد شده است.
وي گفت: حضور در نمايشگاه هاي بين المللي مرتبط در كشورهاي هدف گردشگري و كشورهاي همسايه به ويژه جمهوري آذربايجان و تركيه براي جذب سرمايه هاي خارجي و گردشگران خارجي و تلاش براي ثبت جهاني سبلان و معرفي ميراث جهاني استان در نمايشگاه هاي خارج از كشور براي جذب گردشگران خارجي و ارز آوري در جايگزيني گردشگري به جاي درآمدهاي حاصل از صادرات نفت از ديگر برنامه هاي پيشنهادي و فعاليت هاي انجام شده در استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار