با ادامه یافتن بارش ها در استان تهران
تابناک تهران - همزمان با ادامه بارش‌ها در تهران و چندین شهر دیگر و وقوع سیل در برخی استان‌ها، مسئولان تهرانی هم از مردم می‌خواهند بیشتر مراقب باشند و اگر سری به ارتفاعات می‌زنند از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.
کد خبر: ۲۱۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴ 17 April 2016

در یکی دو روز گذشته دائما اخبار ناراحت‌کننده‌ای از وقوع سیل در نقاط مختلف کشور به‌ویژه نواحی غرب و جنوب غربی به گوش می‌رسد. 

خبرهایی که باعث می‌شود مردم شهرهای دیگر که شاهد بارش فراوان باران هستند هم گوش به زنگ هشدارها باشند. تهران‌های که تا اینجای کار بهار پربارانی را پشت سر گذاشته‌اند هم از این قاعده مستثنی نیستند. 

مخصوصا وقتی که هشدارهای هواشناسی را شنیده باشند. مثل حرف‌های مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی که از افزایش رگبارهای بارانی و ناپایداری هوا، وقوع باران شدید در تعدادی از استان‌ها و احتمال سیلابی شدن استان‌های تهران و البرز خبر داده است. احد وظیفه گفته: «بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی نقاط نیمه غربی کشور به‌خصوص در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 به سبب رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد شدید موقت در ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در غرب استان آذربایجان غربی، ارتفاعات لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب فارس، غرب هرمزگان و مناطق کوهستانی البرز مرکزی در شمال استان‌های تهران و البرز امکان سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و نواحی کوهپایه مناطق یادشده در این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود ازاین‌رو اتخاذ تدابیر لازم برای مواجهه با شرایط فوق ازجمله عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌شود.»

البته تهرانی‌ها لازم نیست نگران باشند همین که مراعات کنند کافی ست. این را هادي رحمتي مديركل اداره بحران استان تهران به تابناک می‌گوید و اضافه می‌کند: «به هر حال احتمال وقوع سیل آن هم در فصلی مانند بهار هر لحظه امکان دارد اما فعلاً برای شهری مانند تهران سیل پیش بینی نشده تنها به شهروندانی که به ارتفاعات می‌روند توصیه می‌کنیم که مسائل ایمنی را رعایت کنند یعنی از اتراق در نزدیکی حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند و یا اگر شاهد بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ای بودن به‌سرعت منطقه را ترک کنند.»

او ادامه می‌دهد: «البته لازم نیست که کسی بترسد اما همین که مراقبت کنند کافی ست تا شاهد خسارت مالی و خدای‌نکرده جانی در ارتفاعات نباشیم.»

رحمتی در مورد میزان آمادگی اداره بحران استان تهران می گوید: «ما همزمان با اعلام هواشناسی شرایط را تحت نظر گرفته‌ایم و از پایگاه‌های مختلف که برای کمک به ما آمادگی دارند خواسته‌ایم تا گوش به زنگ باشند و در صورت نیاز در کمترین زمان برای کمک رسانی آماده باشند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار