هیات 20 نفره آلمانی در دیدار با استاندار و جمعی از مسوولان فارس راه های سرمایه گذاری و همکاری دو جانبه را بررسی کردند.
کد خبر: ۲۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 17 April 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: سرپرست هیات آلمانی در این دیدار هدف از سفر به شیراز را آشنایی بیشتر با ظرفیت های سرمایه گذاری در استان فارس برشمرد.
یولریچ استیگر با اشاره به بازدیدهای این هیات از بناهای تاریخی و گردشگری، مراکز علمی و درمانی و امکانات صنعتی استان، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک قرارداد راه اندازی طرح های اقتصادی و عمرانی بین سرمایه گذاران آلمانی و مسوولان استان فارس منعقد شود.
وی، زیبایی های طبیعی فارس و شیراز را تحسین برانگیر خواند و افزود: در نشستی که پیش از این در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، ایده های خوبی برای ارتباطات آینده ارایه شد.
استاندار فارس نیز با اعلام آمادگی برای همکاری با سرمایه گذاران آلمانی، وجود سه هزار اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و چهار اثر ثبت جهانی را از ویژگی های منحصر به فرد فارس در زمینه گردشگری برشمرد.
محمدعلی افشانی با اشاره به رتبه نخست فارس در تولید محصولات کشاورزی در کشور، گفت: سالانه حدود سه میلیون تن محصولات باغی، حدود 900 هزار تن محصولات دامی و حدود هشت میلیون محصولات زراعی در استان فارس تولید می شود.
وی گفت: در استان فارس 39 نوع ماده معدنی شناخته شده وجود دارد که بیش از 20 نوع آن در حال بهره برداری است.
استاندار فارس نزدیکی به دریا، حمل و نقل ریلی و فرودگاه بین المللی را از دیگر مزیت های فارس برشمرد.
وی با اشاره به وجود دانشگاه های معتبر و بیمارستانها و مراکز درمانی پیشرفته در فارس گفت: دانشگاه شیراز نیز یکی از معتبرترین دانشگاههای کشور است که با دانشگاههای برتر دنیا ارتباط تنگاتنگی دارد.
این هیات آلمانی نماینده سازمان گلوبال بریجز هستند که در زمینه گسترش همکاری های اقتصادی، فرهنگی، بانکی و حقوقی در بیش از 40 کشور دنیا فعالیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار