شواهد برخی آمارهای غیر رسمی نشان می دهد که به ازای هرهشت ازدواج، یک طلاق در استان یزد به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۲۱۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 18 April 2016

به گزارش تابناک یزد،طبق آمار ثبت شده در ثبت احوال یزد در خصوص میزان طلاق ها و ازدواج های  چهار ماه نخست گذشته، یزد در این چهار ماه شاهد یک مورد طلاق به ازای 6.6 مورد ازدواج بوده است.

براساس آمار ارائه شده از سازمان ثبت احوال یزد، آمار طلاق در این استان افزایش و آمار ازدواج کاهش یافته است. براساس این آمار میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال و زنان ۲۲ سال و میانگین سن طلاق مردان ۳۴ سال و زنان ۳۰ سال است.
۲۰ درصد از طلاق در کمتر از یک سال و یک سال و اندی از زندگی مشترک و ۴۴ درصد از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد. علت طلاق‌ها دخالت اطرافیان، بی‌علاقگی زوجین، اعتیاد شوهر و خشونت ذکر شده است.
در همیم حال،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد از اعطاي مجوز تاسیس "مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده" به افراد واجد صلاحیت در راستاي تحکیم مبانی خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق خبر داده است.
"علی اصغر رفاهی" در فراخواني با اشاره به نياز مركز استان به دو مركز و هر كدام شهرستان‌هاي تابعه به يك مرکز مشاوره پیشگیری از طلاق، تصريح كرد: به همين منظور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد تصميم به اعطاي مجوز تاسیس اين مراكز به افراد واجد صلاحیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار