معاون وزیرکشور :
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشورگفت: هرمزگان در آغاز تحول اساسی قرار دارد که با توجه به توانمندی های این استان شاهد شکوفایی و توسعه همه جانبه آن خواهیم بود.
کد خبر: ۲۱۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 19 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد حسین فروزان مهر سه شنبه درحاشیه دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این استان به لحاظ موقعیت خاص ژئوپلوتیکی بهترین ظرفیت را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.
 
وی، از جمله این ظرفیت ها به راههای مواصلاتی و بین المللی چهارگانه (آبی، خاکی، ریلی و هوایی)، فضاهای گردشگری و جذب توریست، صنعت و معدن، شیلات و کشاورزی اشاره کرد.

این مقام مسئول در وزارت کشوراز تغییرنظام برنامه ریزی کشورو توجه به موضوع های خاص بعنوان یکی از جهت گیری های مهم و اصولی دولت یازدهم نام برد که در اجرای آنها هرمزگان در اولویت نخست قرار دارد.

فروزان مهر از نگاه دریا محور برنامه ششم توسعه اقتصادی بعنوان بخشی از این تغییرات نام برد و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص عمران سواحل مکران گفت: از هم اکنون می توان آیِنده درخشانی را برای استان هرمزگان پیش بینی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ابراز داشت: هرمزگان به دلیل قرار گرفتن در سواحل خلیج فارس و دریای عمان یکی از موضوع های مکان محور است که دولت یازدهم تصمیم دارد با فاصله گرفتن از اقتصاد زمینی از مزایای آن بیشتر استفاده کند.

وی اظهار کرد: هر چند در برنامه های توسعه گذشته (پنج برنامه پنج ساله) از اقتصاد دریا محورغفلت شده اما در برنامه ششم توسعه کشور این بخش بطور جدی و اصولی مورد تاکید قرار گرفته که هرمزگان به دلیل واقع شدن در سواحل خلیج فارس و دریای عمان در اولویت سرمایه گذاری قرار دارد.

وی از سواحل مکران بعنوان ظرفیتی بی بدیل نام برد که قرار است دولت با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی نسبت به استقرار صنایع انرژی بر، پتروشیمی، شیلات و ایجاد دومین بندر صادراتی نفتی(احداث مخازن نفت خام بعد از جزیره خارک) نسبت به عمران و آبادانی همه جانبه آن اقدام کند.

هرمزگان بعنوان یکی از هفت استان ساحلی کشور که با احتساب جزایرچهارده گانه طول نوار ساحلی آن به حدود یکهزارو 500کیلومتر می رسد در اجرای طرح های مکان محور (دریامحور) بعنوان مهم ترین منطقه برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی از سوی دولت معرفی شده است.

دسترسی به آبهای بین المللی، ترانزیت کالا( کریدورهای ترانزیتی شمال جنوب و شرق و غرب جهت ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و دریای عمان، افغانستان، پاکستان، عراق، روسیه و شمال اروپا از طریق راه آهن و جاده) ، راه آهن دو خطه، آزادراه و چهارفرودگاه بین المللی، دو منطقه آزاد قشم و کیش به همراه شش منطقه ویژه اقتصادی با کارکردهای متفاوت از جمله ویژگی های منحصر بفردهرمزگان است که باعث شده این استان از لحاظ مختلف مورد توجه دولتمندان، برنامه نویسان و برنامه ریزان داخلی و استقبال کم سابقه شرکت های مهم بین المللی واقع شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیرکشور شرایط و بستر مناسب برای یک مدیریت ساحلی و پویا دراین استان فراهم است که برگزاری همایش های اقتصادی داخلی و حضوردر نمایشگاههای بین المللی و منطقه ای با هدف معرفی بیشتر توانمندی های هرمزگان می تواند منجربه معرفی فرصت های سرمایه گذاری دراین استان شود.

فروزان مهر یادآور شد: از آنجایی که عملکرد اقتصادی و فرهنگی هرمزگان متاثر از دریا است، طرح های مختلف دریامحور از اولویت های اول دولت در این استان ساحلی اعلام شده که ارائه لایحه ایجاد منطقه آزاد جاسک (واقع در شرق هرمزگان) به مجلس شورای اسلامی در این راستا انجام شده است.

دومین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان با حضور سرمایه گذاران خارجی ازچین، ترکیه، کویت، ایتالیا، اسپانیا و همچنین چند کشور حوزه خلیج فارس و شماری ازسرمایه گذاران داخلی در بندرعباس برگزارشد.

دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان صبح دوشنبه با حضور معاونان وزیران کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و شماری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جمله از کشورهای چین ، ترکیه، کویت ، ایتالیا، اسپانیا و همچنین چند کشور حوزه خلیج فارس آغاز بکار کرد.

برنامه بعد از ظهر این همایش هم علاوه بر افتتاح نمایشگاه تشکیل چهار کارگروه و پنل های تخصصی شامل بخش های صنعت و معدن ، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و عمران شهری، با هدف 100 فرصت سرمایه گذاری در بخش های یاد شده از سوی دستگاههای اجرایی برای شرکت کنندگان در این کارگروه ها بوده است .

شرکت کنندگان در این همایش با حضور در میزگردهای تخصصی مورد علاقه خود که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی بخشهای یادشده برگزار شد چگونگی راههای سرمایه گذاری را بررسی کردند.
 
انعقاد تفاهم نامه ،بازدید از منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی، خلیج فارس و همچنین منطقه آزاد قشم از برنامه های روز دوم این همایش است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار