کد خبر: ۲۱۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 20 April 2016
تابناک گیلان - روز جمعه تا شنبه هفته آینده به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر، در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان شاهد کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس به همراه بارش باران در برخی نقاط استان‌های مذکور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به بررسی داده‌های نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی‌، روز پنجشنبه هفته جاری به سبب وزش باد جنوبی (گرم باد) شاهد افزایش محسوس دما بین 5 تا 8 درجه سلسیوس در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خواهیم بود.

همچنین روز جمعه تا شنبه هفته آینده به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر، کاهش دمای 7 تا 12 درجه سلسیوس به همراه بارش باران در برخی نقاط استان‌های مذکور پیش‌بینی می‌شود که ممکن است با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید نیز ‌‌همراه باشد،بنابراین روز جمعه دریای خزر مواج است.

بعد ازظهر روز جمعه در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی بارش باران و در برخی نقاط وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که به دنبال آن دمای هوا بین 5 تا 10 درجه سلسیوس در این دو استان کاهش خواهد یافت.

امروز بارش‌های پراکنده و رگباری برای شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه وزش باد نسبتا شدید در شرق و جنوب شرق کشور تا اوایل امشب می‌تواند در برخی نقاط مذکور سبب تولید گرد و خاک شود.

از روز جمعه با ورود سامانه‌های بارشی از شمال غرب به کشور، ‌افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و سواحل شمالی کشور همراه با بارش‌های پراکنده، رعد و برق و وزش باد برای غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه به علت شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر و ریزش هوای سرد در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی کاهش دمای 7 تا 12 درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

روز شنبه بارش‌ها به شرق سواحل شمالی دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، مرکز و شمال شرق کشور محدود می‌شود.

در دو روز آینده شرق خلیج فارس تنگه هرمز و برخی ساعات دریای عمان، مواج خواهد بود.

آسمان استان تهران‌ روز آینده کمی ابری همراه با وزش باد و روز جمعه ‌صاف و در بعدازظهر جمعه همراه با افزایش ابر و در شهرهای شمالی بارش باران وزش باد و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 23 و 11 درجه خواهد بود.

در 24 ساعت آینده استان‌های همدان با دمای صفر درجه و چهارمحال و بختیاری با دمای دو درجه بالای صفر، سردترین استان‌های کشور و خوزستان با دمای 34 درجه بالای صفر و گیلان با دمای 33 درجه بالای صفر، گرمترین استان‌های کشور خواهند بود.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مطالعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار